کد خبر: ۲۳۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۳ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - 2014June 01
شفاآنلاین-وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به رویکرد دولت تدبیر و امید و توجه ویژه ریاست جمهوری به تولیدات داخلی، هشت هزار میلیارد ریال برای فعالیت ها و ارتقای شرکت های دانش بنیان به دو وزارت علوم، تحقیقات و بهداشت و درمان تخصیص یافته است.
به گزارش شفا آنلاین، دکتر ˈسیدحسن قاضی زاده هاشمیˈ روز یکشنبه در حاشیه افتتاح کارخانه داروهای نوترکیب در استان گلستان در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: تولید داروها در داخل کشور که مشابه خارجی دارند، در واقع توجه به شرکت های دانش بنیان است که باید بیشتر این شرکت ها مورد توجه قرار گیرند.

وی افزود: باید طوری برنامه ریزی کنیم که هر ساله شاهد تولید داروهای جدید در بازار باشیم و آن را به بازارهای جهانی و بین المللی عرضه نماییم.

وزیر بهداشت تصریح کرد: این مساله در واقع اقتصاد مقاومتی و خودباوری جوانان و اساتید دانشگاه است که در جهت کاهش وابستگی گام های اساسی برداشته اند.

دکتر هاشمی ادامه داد: این شرکت ها و جوانان با سرمایه های اولیه جزئی کار خود را شروع کرده اند و امروز نیاز به تقویت و پشتوانه سازی دارند که در واقع رویکرد دولت تدبیر و امید نیز بر همین مبنا است.

وی یادآور شد: تهیه داروی بومی منحصر بفرد در واقع می تواند جلوی ورود داروهای مشابه خارجی را بگیرد که این مساله نیاز به زمان دارد.

وزیر بهداشت اضافه کرد: برند کردن داروهای داخلی در دنیا یک افتخار ملی محسوب می شود و نیاز است جامعه پزشکی نیز به این محصولات داخلی اطمینان کند و تولیدکنندگان تلاش خود را در جهت صادرات، مضاعف نمایند.

وی در عین حال ابراز امیدواری کرد که مردم پیشگیری را در برنامه های خود قرار دهند تا نیاز به درمان از طریق این گونه داروها نداشته باشند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر به استان گلستان، بامداد یکشنبه در جلسه هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گلستان شرکت کرد و صبح امروز ضمن دیدار با نماینده ولی فقیه در گلستان وامام جمعه گرگان از بیمارستان 5 آذر گرگان نیز بازدید کرد.

وی پس از این بازدید ضمن افتتاح کارخانه داروهای نوترکیب در شهرک صنعتی آق قلا، از بیمارستان آل جلیل شهرستان آق قلا واقع در شمال استان گلستان بازدید نمود.

بازدید از پروژه نیمه تمام بیمارستان رسول اکرم (ص)، بیمارستان بقیه الله الاعظم علی آبادکتول و شرکت در جلسه روسای دانشگاه های علوم پزشکی شمال کشور از دیگر برنامه های این سفر یک روزه است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: