کد خبر: ۲۳۶۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۲ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - 2014June 01
معاون رئيس نظام پزشكي تهران در گفتگو با شفا آنلاین خواستارشد:
شفا آنلاین- رئیس انجمن پزشکان متخصص داخلی ایران مالیات های جامعه پزشکی و تعرفه ها را از مشکلات جدي جامعه پزشکی برشمرد و تأکید کرد: تعرفه های پزشکی بایدبه نسبت سالهای اول انقلاب تا 5هزار برابر افزایش یابد.

دکتر ایرج خسرونیا در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر افزود: جامعه پزشکی منکر پرداخت مالیات نیست اما تصور می شود اکثر پزشکان ما كه متشکل از پزشکان عمومی،داخلی و عفونی هستند تحت ظلم مضاعف قرار می گیرند.

وی ادامه داد: این در حالی است که در آمد آنها کم و حق ویزیتشان نسبت به جراحان عدد ناچیزی است.

معاون نظام پزشكي تهران همچنين پيشنهادكرد پزشکانی که بیش از 70 سال سن دارند از پرداخت مالیات معاف شوند زیرا نه قدرت معاینه بیمار را دارند نه توان ساعت ها در اتاق عمل سرپا ماندن بنابراين درآمدشان به شدت كاهش مي يابدكه بايدازتخفيف ومعافيت هاي مالياتي چشمگيربرخوردارشوند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان نظام پزشکی نيز باید قراردادهای خود را با اداره مالیات مستحکم تر امضا نماید تا پزشكان هنگام پرداخت های مالیات دچار اشتباه نشوند.

خسرونیا در خصوص تعرفه های پزشکی نيزبه خبرنگار شفا آنلاین گفت: متأسفانه به دلیل این که تعرفه ها سال ها تغییری نیافت از این رو از سایر تعرفه های کشور کمتر است.

وی افزود: این در حالی است که نرخ بنزین، نان وسایر خدمات دولتی طي سالهاي متمادي نسبت به تعرفه های پزشکی حدود 5 هزار برابر افزایش داشته است. از این رو حق ویزیت و تعرفه های پزشکی هم بایدبه نسبت نرخ های اوایل انقلاب 5 هزار برابر شود.

رئیس دادگاه بدوی تأکید کرد: متأسفانه در حال حاضر تعرفه پزشکان بین 19 تا 26هزار تومان تعیین شده اما واقعیت امر حاکی از این است که این مبالغ نمی تواند پاسخگوی هزینه های مطب،حقوق پرسنل،بيمه تأمین اجتماعی و اداره مالیات وسايرهزينه ها ي جاري باشد.

وی هشدار داد: بنابراین بسیاری از همکاران ما به تدریج از حوزه تخصص درمانی خارج شده و به امور دیگر می پردازند که این امر در شأن كشورما نیست.

رئیس انجمن پزشکان متخصص داخلی یادآور شد: امیدواریم روزی برسد که تعرفه های جامعه پزشکی هم مطابق سایر تعرفه های جامعه وتورم به حق و عادلانه تعیین شود تا مشکلی در پیشبرد اهداف جامعه پزشکی نیز پیش نیاید.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: