کد خبر: ۱۹۲۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۰ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - 2018April 18
تولیدکنندگان و واردکنندگان پنج دسته از تجهیزات پزشکی ملزم به نصب برچسب اصالت روی کالاهای خود شده اند که ایمپلنت ها، تجهیزات ارتوپدی، ملزومات حوزه زنان و زایمان و تجهیزات دندانپزشکی و آزمایشگاهی مشمول درج برچسب اصالت شده اند
شفا آنلاین>سلامت>مشاور وزیر بهداشت در امور تجهیزات پزشکی گفت: اجرای طرح برچسب اصالت تجهیزات پزشکی از امروز چهارشنبه در سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش شفا آنلاین، رضا مسائلی افزود: تولیدکنندگان و واردکنندگان پنج دسته از تجهیزات پزشکی ملزم به نصب برچسب اصالت روی کالاهای خود شده اند که ایمپلنت(implant) ها، تجهیزات ارتوپدی، ملزومات حوزه زنان و زایمان و تجهیزات دندانپزشکی و آزمایشگاهی مشمول درج برچسب اصالت شده اند.

مسائلی ادامه داد: همچنین تمام تجهیزات پزشکی که برای مصارف خانگی در داروخانه ها در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد نیز ملزم به نصب برچسب اصالت هستند.

وی ادامه داد: این طرح به منظور انضباط بخشی در عرصه عرضه و تولید کشور و در دسترس قرار گرفتن کالاهای با کیفیت وارداتی از مراجع قانونی، صورت گرفته است.

مشاور وزیر بهداشت در امور تجهیزات پزشکی خاطرنشان کرد: تولید کنندگان و وارد کنندگان تجهیزات پزشکی(Medical Equipment) براساس زیرساخت هایی که در وزارت بهداشت فراهم شده است، باید به صورت الکترونیکی مستندات مربوطه کالای خود را صادرکنند تا برای هر کالا یک کد انحصاری صادر شود.

مسائلی تاکید کرد: تولید کنندگان و وارد کنندگان تجهیزات پزشکی مکلف هستند این کد را روی محصول خود الصاق کنند.

وی اظهارکرد: مصرف کنندگان تجهیزات پزشکی با وارد کردن کد نصب شده روی برچسب اصالت این ملزومات، می توانند اصالت و عدم اصالت ملزومات را کنترل کنند.

وی اضافه کرد: نصب برچسب اصالت روی تجهیزات پزشکی به پزشکان، بیماران و مصرف کنندگان کمک می کند تا اصالت کالا را احراز کنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: