کد خبر: ۱۵۱۵۴۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017May 09
بالابردن کیفیت زندگی بیماران تالاسمی یکی از اهداف مهم مرکز بیماری های خاص وزارت بهداشت است و به زودی کلاس های آموزشی ویژه برای پزشکان و پرستاران خط اول درمان بیماران تالاسمی تشکیل می شود
شفا آنلاین>سلامت>سرپرست دفتر بیماری های خاص وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت:بالابردن کیفیت زندگی بیماران تالاسمی یکی از اهداف مهم مرکز بیماری های خاص وزارت بهداشت است و به زودی کلاس های آموزشی ویژه برای پزشکان و پرستاران خط اول درمان بیماران تالاسمی تشکیل می شود.

به گزارش شفا آنلاین، محمد عقیقی در نشست هم اندیشی با فرهیختگان تالاسمی(Thalassemia) افزود: امروز مطالبه بیماران تالاسمی بیش از گذشته است و باید علاوه بر کیفیت داروهای استفاده شده برای این بیماران از مداخلات روانشناختی نیز استفاده کرد.

وی با اشاره به شیوع اختلالات افسردگی(Depression) در این بیماران گفت : تمام تلاش خود را برای تامین اعتبار خدمات روانشناسی به این بیماران انجام می دهیم.

سرپرست دفتر بیماری های خاص وزارت بهداشت درمان و آموزش تصریح کرد: امروزه در دنیا استفاده از داروهای خوراکی جایگزین دارو های تزریقی شده است و افراد مبتلا به تالاسمی از داروهای خوراکی آهن زدا به جای دارو های تزریقی استفاده می کنند.

در بخش دیگری از این نشست ،مشاور معاون درمان در امور بیماری های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز گفت: امروزه سازمان های مردم نهاد نقش مهمی در ارائه خدمات به بیماران خاص دارند.

جمشید کرمانچی افزود : انجمن ها باید با ارتقاء عملکرد نقش خود را در اطلاع رسانی به مسئولان را جدی بگیرند و در واقع انجمن، ناظر بر ارائه خدمات و چشم مراقب و سیستم هشدار دهنده در کمبود ها و کاستی ها است.

وی با اشاره به اهمیت خدمات روانشناسی(Psychology) به بیماری های خاص افزود: در تلاش هستیم تا بتوانیم خدمات روانشناسی را در بسته جامع خدمت به بیماران تالاسمی بگنجانیم تا این بیماران بتوانند از زندگی باکیفیت تری بهره مند باشند.

معاون فنی و فناوری های نوین سازمان انتقال خون ایران در مورد تهیه خون مورد نیاز افراد مبتلا به تالاسمی گفت : از 2 میلیون و 200هزار واحد خون تهیه شده در سازمان انتقال خون بیش از 495 هزار واحد آن برای بیماران تالاسمی استفاده می شود.

وی با اشاره به بالا بردن کیفیت خون برای افراد مبتلا به تالاسمی گفت:با تلاش کارکنان سازمان انتقال خون بیش از 98درصد خون توزیع شده برای این بیماران فیلتر شده است .

شمس با اشاره به تاریخ خون های مصرف شده برای افراد مبتلا به تالاسمی گفت: در بسیاری از واحدهای درمانی خون های مصرف شده زیر پنج روز است، ولی به طور کلی با توجه به وضعیت جغرافیایی بعضی از استان ها مانند سیستان و بلوچستان به علت فاصله زیاد بین شهر ها و محدودیت در گروه خونی oمنفی در تلاشیم تا تمام خون های تزریقی زیر 10 روز باشند.

معاون فنی و فناوری های نوین سازمان انتقال خون افزود: با توجه به تزریق های مکرر در بیماران تالاسمی در تلاشیم با انجام آزمایشات اختصاصی برای تشخیص آنتی بادی ها در خون افراد تالاسمی و تهیه خون کاملا مناسب برای آنها کیفیت خون تهیه شده را بالا ببریم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: