کد خبر: ۱۳۵۲۳۲
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۵ - ۰۱ دی ۱۳۹۵ - 2016December 21
بسیاری از افراد، به‌خصوص اگر تازه از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده باشند، با دریافت اولین پیشنهاد‌های کاری، وارد محیط کار می‌شوند بدون آن‌که به‌جز مقدار درآمد یا دوری و نزدیکی محل‌کار، معیارهای درستی درباره سنجش آن داشته باشند.
شفا آنلاین:  بهترین کاری که پیش از پذیرش یک شغل و در حق خود انجام ‌می‌دهید این است که از خود درباره یک وضعیت ایده‌آل و انجام دادن یک انتخاب درست سوال کنید.

به گزارش شفا آنلاین:      ایده تطابق فرهنگی در محیط کار با فرض وجود یک «انطباق بی‌عیب‌ونقص»، یکی از نکاتی است که کارشناسان بر اهمیت آن تاکید دارند.

       این تطابق زمانی اتفاق می‌افتد که فرد، سازمان (محیط) مناسب خود را پیدا می‌کند، جایی که در آن استعدادهای او می‌تواند به‌طور متناسب بررسی، ارزش‌گذاری و رشد پیدا کنند. این مفهوم را می‌توان با این تمثیل بهتر درک کرد، هر گیاهی در یک نوع آب‌وهوایی رشد می‌کند و شکوفا می‌شود. استعدادها و توانایی‌های فردی نیز به همین روش می‌تواند در محیط مناسب رشد پیدا کند و این محیط و بستر مناسب جزو مهمی از موفقیت هر فردی به حساب می‌آید.

       1. رهبری: درباره این‌که چه‌کسی ارزش‌ها و اخلاقیات پروژه، تیم، سازمان یا شرکت را تعریف، پشتیبانی، هدایت و مدیریت می‌کند، پرسش کنید. در اینجا تفاوت‌های ظریف بین پشتیبانی (التزام اجرایی)، راهنمایی (حراست کردن) و مدیریت (راه‌انداختن) امور را در نظر بگیرید.

       2. نیروی انسانی: درباره اهمیتی که این سازمان به نیروی‌های ارزشمند خود می‌دهد، پرس‌وجو کنید.نحوه رفتار با نیروهای انسانی یک سازمان، یکی از مهم‌ترین نکاتی است که درباره هر شغلی می‌توان در نظر گرفت. از کارمندان این سازمان در این باره سوال کنید یا از طریق اینترنت جستجوهایی انجام دهید به خصوص از افرادی که صدایشان خیلی شنیده نمی‌شود. آیا به این افراد احترام لازم گذاشته می‌شود؟

       3. نمادها: درباره نمادهایی که به ارزش‌های این سازمان تجسم می‌بخشند، سوال کنید و معنای آن‌ها را جویا شوید. نمادها، آشکار کننده موارد مهمی هستند که هر سازمان بر آن‌ها تکیه دارد.

       4. داستان‌ها: چه داستان‌هایی در مرکز توجه شرکت قرار دارد و نماینده ارزش‌های آن است. این داستان‌ها ممکن است درباره شجاعت، تعالی و فضایلی باشند که سازمان آن‌ها را گرامی می‌دارد.

       5. ارتباطات: درباره روند ارتباطات درون سازمان پرس‌وجو کنید. اطلاعات چطور در این سازمان گردش می‌کند؟ چه کسی مسائل را گزارش می‌کند و آیا کارمندان قادر به ارتباط با بخش‌های مختلف سازمان هستند؟ کارکنان اطلاعات خود را از کجا به دست می‌آورند؟ چه مجراهایی برای راهبری گروه و انتشار اطلاعات در نظر گرفته شده است؟

       در مجموع می‌توان چنین خلاصه کرد که متقاضی شغل باید به خاطر داشته باشد که فرهنگ را نمی‌توان از رهبری جدا کرد و انجام چنین پرس‌وجوهایی پیش از پذیرش یک شغل کاملا ضروری است. سپید
منبع: Lifehack
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: