کد خبر: ۱۲۸۹۵۱
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۵ - ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - 2016October 31
اواسط هفته گذشته توسط گروه هنرو جشن انتشاردومستند «همه درختان من» و«یک ساعت ازیک عمر» که هردو از ساخته‌های رخشان بنی‌اعتماد هستند، با حضورفعالان محیط زیست چون محمد درویش و اسماعیل کهرم و عده‌ای ازسینماگران واهالی رسانه درپردیس چارسو برگزار شد.
شفا آنلاین:  مستند «همه درختان من» به زندگی مهلقا ملاح فعال محیط زیست می‌پردازد که پنجاه سال است زباله تولید نکرده و«یک ساعت از یک عمر» نیزدقایقی با اسکندر فیروز را به تصویر می‌کشد که به عنوان پدرمحیط زیست ایران شناخته می‎شود، اما زمانی به اعدام محکوم شده بود و سال‌هایی را نیز در زندان سپری کرد، با این حال حاضر به ترک وطن نشد.



به گزارش شفا آنلاین:به نقل از سپید    در این مراسم رونمایی پس ازنمایش خلاصه‌ای از دو مستند«همه درختان من»و«یک ساعت از یک عمر»، رخشان بنی اعتماد که درجشن رونمایی از این دو را فیلم با ماسک ظاهر شده بود ازاین بابت ازحضار عذرخواهی کرد و دلیل آن را این طورتوضیح داد: «درسال 92، همانطور که درفیلم دیدید ما در روزهای بسیارآلوده تهران مشغول فیلمبرداری بودیم که به تعطیلی مدارس هم منجرشده بود. به خاطر دارم درآن روزها همه عوامل فیلم و کسانی که سرصحنه بودند ماسک زدند وعکسی گرفتیم تا به صورت نمادین اعتراض‌مان را به این موضوع نشان داده باشیم که یادگاری خوبی شد، اما امروز به صورت اتفاقی به خاطر بلایی که در دندان‌پزشکی سرمن آمده ماسک زده‌ام و این ماسک ادامه آن اعتراض نیست.» او با توجه به حضور فعالان محیط زیست و تعاملی که شکل گرفته درخواست کرد آن‌ها هم به جا افتادن آداب کپی‌رایت کمک کنند و اگر فیلم را جایی نمایش می‌دهند از صاحب اثر اجازه بگیرند. او همچنین برای نشر بتهوون آرزوی موفقیت کرد و از کسانی که او را درساخت این دو مستند همراهی کرده‌اند، تشکر کرد.

       مجتبی میرتهماسب، تهیه‌کننده این دو فیلم مستند نیز با اشاره به این‌که در سال‌های گذشته تصورنمایش یک مستند بر پرده سینما یا فروش آن شدنی نبود این اتفاق را نشانه حرفه‌ای شدن سینمای مستند دانست. به گفته او برای ساخت این مستند منتظرحمایت‌های دولتی نبوده‌اند، همان‌طور که درحوزه محیط‌زیست نیز فعالان این عرصه هیچ‌وقت به فکر حمایت کسی نیستند وخود دست به کارمی‌شوند. میرتهماسب به رعایت حق کپی رایت هم اشاره کرد و چرخه سینمای مستند را وابسته به این موضوع دانست.

در ادامه این مراسم همان‎طور که رخشان بنی اعتماد اشاره کرده بود از فرصت استفاده شد و در کنار جشن انتشار این دو مستند، ازفعالان محیط‌زیست دعوت شد برای سخنرانی روی صحنه بیایند تا این جشن به محلی برای شنیدن سخنانی درباره مسئله اصلی این دو فیلم تبدیل شود. همچنین در این مراسم یکی ازانجمن‌های فعال محیط‌زیست لوح تقدیری را به رخشان بنی‌اعتماد اهدا کرد. دو مستند «همه درختان من» و «یک ساعت ازیک عمر» در یک مجلد از طرف مرکز فرهنگی بتهوون به بازارعرضه شده‌اند. ازجمله چهره‌های حاضر دراین جشن می‌توان به علیرضا تابش، حبیب رضایی، میترا حجار و شبنم فرشادجو اشاره کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: