کد خبر: ۱۰۵۶۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۰ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 23
شفا آنلاین>سلامت>مدیر کل آزمایشگاه های کنترل مرجع سازمان غذا و دارو با اشاره به نامگذاری هفته سلامت امسال -اول تا هفتم اردیبهشت- با شعار غلبه بر دیابت، گفت: به نظر می رسد در کنار استفاده از رژیم های غذایی و دارویی، روش بسیار موثر دیگری که می تواند در کنترل این بیماری نقش داشته باشد کنترل آلاینده های مواد غذایی و محیط زیست است.
به گزارش شفا آنلاین، دکترحسین رستگار، افزود: امروزه درکناراستفاده ازموادغذایی کم کیفیت یا تقلبی، وجود آلاینده های خطرناکی مانند فلزات سنگین، مایکوتوکسین ها (نوعی سم)، آفت کش ها و موارد مشابه دیگر نیز می تواند نقش مهمی در افزایش بیماری دیابت به ویژه در کلان شهرها به همراه داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: کنترل این آلاینده ها غیر از ضرورت مدیریت سیاستگذاری دراین حوزه نیاز به تجهیزات و روش های مدرن جهت کنترل این آلاینده درمواد غذایی و محیط را طلب می کند.
«بنا به آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، بیش از پنچ میلیون نفر در کشور به دیابت مبتلا هستند.»
مدیرکل آزمایشگاه های کنترل مرجع سازمان غذا و دارو گفت: درهفته سلامت امسال با شعار غلبه بردیابت غیراز درمان های دارویی و غذایی، ضرورت اطلاع رسانی مردمی در رابطه با صدمات ناشی از آلاینده ها در شیوع بیماری دیابت و راه های کنترل و پیشگیری از آلاینده های مواد غذایی و محیط زیست نیز ضروری است تا با پیشگیری قبل از درمان، علاوه بر کاهش میزان این بیماری خطرناک از صرف هزینه های گزاف در درمان بیماری دیابت جلوگیری کنیم.
رستگاریادآورشد: امروزه دیابت به عنوان یکی از مهم ترین بیماری های غیرواگیر درحال گسترش در دنیا از جمله در ایران است.
وی ادامه داد: دیابت به تدریج می تواند، همه ارگان های بدن را درگیر کرده و نهایتا موجب تخریب کلی بافت های بدن و مرگ تدریجی بیماران شود.
مدیرکل آزمایشگاه های کنترل مرجع سازمان غذا و دارو تاکیدکرد: پیشگیری از دیابت به ویژه در افراد مستعد با رژیم غذایی مناسب، فعالیت های ورزشی و کاهش عوامل محیطی و استرس کاملا قابل کنترل است اما در صورت ابتلا به بیماری دیابت، بسته به نوع درجه دیابت می توان با کنترل رژیم غذایی به تنهایی یا با بکارگیری درمان های دارویی در کنار رژیم های غذایی مناسب از پیشرفت این بیماری خطرناک جلوگیری کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: