کد خبر: ۳۴۴۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - 2024June 01
رئیس کانون کشوری پزشکان درمانگر اعتیاد گفت: تاخیر در ابلاغ تعرفه‌های درمان اعتیاد موجب بی‌نظمی و تعیین تعرفه‌های خارج از روال قانونی و در نهایت تثبیت تعرفه‌های غیررسمی خواهد شد که این موضوع بیشترین آسیب را به مددجویان مراکز درمان اعتیاد وارد خواهد کرد.

شفا آنلاین:سلامت>علی غلامی ، اظهار کرد: دو سال است که جدول تعرفه اعتیاد از جدول تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی پزشکی جدا شده و این درحالیست که پیش از این، همیشه تعرفه مراکز درمانی اعتیاد به همراه تعرفه‌های درمانی و پزشکی ابلاغ می‌شد. در حقیقت قرار بر این بود کمتر از ۱۰ روز پس از ابلاغ تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی پزشکی، تعرفه‌های درمان اعتیاد نیز ابلاغ شود، حال آنکه باوجود گذشت بیش از دو ماه از ابلاغ تعرفه‌های پزشکی، هنوز تعرفه‌های درمان اعتیاد ابلاغ نشده است.

 به گزارش شفا آنلاین رئیس کانون کشوری پزشکان درمانگر اعتیاد تاکید کرد: تاخیر در ابلاغ تعرفه‌های درمان اعتیاد موجب بی‌نظمی و تعیین تعرفه‌های خارج از روال قانونی و درنهایت تثبیت تعرفه‌های غیررسمی خواهد شد که این موضوع بیشترین آسیب را به مددجویان مراکز درمان اعتیاد وارد خواهد کرد.

غلامی با تاکید بر اینکه سال گذشته تعرفه‌های درمان اعتیاد با افزایش ۱۵ درصدی همراه بود، گفت: اگر میزان افزایش تعرفه‌های درمان اعتیاد را با میزان افزایش قیمت دارو، حقوق پرسنل، کیت‌های آزمایشگاهی و... مقایسه کنیم، میزان ضرری که به مراکز درمانی اعتیاد وارد شده، قابل مشاهده است.

وی در ادامه با اشاره به افزایش ۳۵ درصدی تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی پزشکی در سال ۱۴۰۳، بیان کرد: با توجه به افزایش قیمتها و تورم و از سوی دیگر تاخیر در ابلاغ تعرفه‌های درمان اعتیاد، نگرانی از افزایش مشکلات این مراکز را بیشتر کرده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: