کد خبر: ۳۴۴۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۵ - ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - 2024June 01
نزدیک به ۵۹۶ هزار کارت اقامت اعطا شده برای شهروندان خارجی به صورت کوتاه مدت بوده و بیش از ۱۷۴ هزار تبعه خارجی نیز با کارت اقامت دانشجویی و آموزشی در ترکیه به سر می‌برند.
شفا آنلاین:  جامعه> براساس داده‌های اداره مهاجرت ترکیه تا ۲۳ مه (۳ خرداد) در مجموع بیش از یک میلیون و ۱۲۵ هزار شهروند خارجی با دریافت اجازه اقامت در ترکیه زندگی می‌کنند. از این میان، نزدیک به ۵۹۶ هزار کارت اقامت اعطا شده برای شهروندان خارجی به صورت کوتاه مدت بوده و بیش از ۱۷۴ هزار تبعه خارجی نیز با کارت اقامت دانشجویی و آموزشی در ترکیه به سر می‌برند.
به گزارش شفا آنلاین اقامت خانوادگی با بیش از ۱۲۷ هزار مورد، رتبه سوم کارت‌های اقامت رسمی اعطا شده را به خود اختصاص داده و ۲۲۷ هزار و ۶۸۰ تبعه خارجی نیز با انواع دیگر اجازه اقامت در ترکیه زندگی می‌کنند.
 
شهروندان ترکمنستان با بیش از ۱۱۲ هزار فقره، شهروندان روسیه با بیش از ۹۶ هزار مورد، عراقی‌ها با بیش از ۸۶ هزار مورد در جایگاه اول تا سوم بیشترین دریافت کنندگان کارت اقامت ترکیه هستند.
 
پس از آن، ‌شهروندان ایران با ۸۱ هزار و ۷۹ اجازه اقامت در رتبه چهارم اتباع خارجی دارای بیشترین تعداد اجازه اقامت رسمی در ترکیه قرار دارند.
 
شهروندان سوریه، آذربایجان، ازبکستان، قزاقستان، افغانستان و اوکراین نیز در رده‌های بعدی این آمار قرار دارند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: