کد خبر: ۱۲۸۳۵۰
تاریخ انتشار: ۰۴:۵۹ - ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - 2016October 26
تحقیق جدیدی که در دانشگاه فلوریدا صورت گرفته، نشان داده موقع ورزش کردن هورمونی در بدن شما آزاد می‌شود که نه‌تنها موجب کم شدن چربی‌های بدن شما می‌شود بلکه از تولید و تجمع چربی جدید هم پیشگیری می‌کند و این موجب می‌شود بدن شما لاغرتر شده و لاغرتر بماند.
شفا آنلاین:  محققان دانشگاه هاروارد در سال 2012 هورمونی را به نام ایرایزین irisi- در عضلات بدن کشف کردند که علت تعدادی از خواص ورزش است. آن‌ها نشان دادند که آزاد شدن این هورمون در هنگام ورزش می‌تواند چربی سفید را به چربی قهوه‌ای تبدیل کند و این چربی قهوه‌ای به‌راحتی در حین ورزش سوخته می‌شود.

    به گزارش شفا آنلاین:   حالا مطالعه جدید محققان نشان داده که هورمون ایرایزین می‌تواند موجب مهار تولید چربی جدید در بدن شود.

       محققان می‌گویند این هورمون می‌تواند موجب مهار تبدیل سلول‌های بنیادی به سلول‌های چربی و تحریک تبدیل آن‌ها به سلول‌های استخوانی شود. مطالعات قبلی نشان داده است که ایرایزین می‌تواند با افزایش دسترسی قلب به کلسیم کارکرد آن را بهتر کند. این هورمون همچنین می‌تواند با مهار تجمع سلول‌های التهابی مانع تولید پلاک‌های درون عروق و درنتیجه بروز تصلب شرایین یا آترواسکلروز شود.سپید
منبع: WebMD
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: