کد خبر: ۱۲۳۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۰ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - 2016September 15
شفا آنلاین>سلامت>رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر اهمیت آموزش مهارت های امدادی به دانش آموزان گفت: گسترش آموزش مهارت های هلال احمر به تحقق شعار خانواده آماده کمک می کند.

به گزارش شفا آنلاین، سید امیر محسن ضیائی، همزمان با روز پایانی چهارمین دوره مسابقات کشوری المپیاد آماده طرح دادرس، ( دانش آموز آماده در روز های سخت) سخنانی در باره ظایف جمعیت هلال احمر و اهمیت آموزش مهارت های امدادی بیان کرد.
وی با اشاره به وظایف جمعیت هلال احمر به عنوان دستگاهی که وظیفه پاسخگویی در سوانح و حوادث کشور را به عهده دارد، تصریح کرد: ترویج صلح، بشردوستی، کمک به سلامت افراد جامعه و تکریم مردم، از وظایف و ماموریت های مختلفی است که جمعیت هلال احمر به عهده دارد.
ضیائی با بیان اینکه افزایش مهارت های امدادی جوانان باید مورد توجه جدی قرار بگیرد، افزود: باید با آموزش، مهارت های جوانان عضو را در راستای ماموریت های جمعیت افزایش بدهیم.

**آموزش 400 هزار دانش آموز در طرح دادرس
رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر امر آموزش بیان کرد: لازم است در فضاهایی که دانش آموزان حضور دارند چه مدارس محل تحصیل و چه در اماکن تجمع افراد، این آموزش ها ارائه شود و سپس نتایج را ارزیابی کنیم.
وی ضمن مثبت ارزیابی کردن فعالیت های صورت گرفته در طرح دادرس، بر افزایش حمایت و گسترش این طرح تاکید کرد و گفت: خوشبختانه این طرح حدود 8 هزار کانون دانش آموزی را در مدارس کشور در بر گرفته است و طبق آمار، در چهارمین دوره مسابقات المپیاد آماده، بیش از 400 هزار نفر آموزش های لازم را فرا گرفته اند.

**تدارک ظرفیت های لازم برای حضور افراد علاقه مند در هلال احمر
رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به ضرورت تلاش های بیشتر در زمینه گسترش طرح دادرس خاطرنشان کرد که این آمار مشارکت کافی نیست و باید با تلاش و منابع بیشتر افراد بیشتری جذب شوند.
وی افزود: امید داریم با پیوستن تمام دانش آموزان به این نهضت، تعداد بیشتری از دانش آموزان آماده در تمام زمینه ها را به عنوان افراد مفید، برای حضور و رویارویی با مشکلات و روزهای سخت تربیت کنیم.
ضیائی با بیان اینکه خانواده ها، علاقه مند به حضور در فعالیت های هلال احمر هستند، اشاره کرد: از یک سو هلال احمر باید ظرفیت های لازم را برای همه افراد علاقه مند ایجاد کند و از سوی دیگر، خانواده ها باید دانش آموزان را به حضور در فعالیت های هلال احمر تشویق کنند.
وی گفت: در این شرایط شاهد تحقق شعار 'خانواده آماده در هنگام بروز بحران' خواهیم بود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: