کد خبر: ۱۲۰۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - 2016August 26
شفا آنلاین>اجتماعی>گزارش مکتوب معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه‌قضاییه درباره مجازات قاچاقچیان موادمخدر و بازدارندگی آن، در اختیار آیت‌الله آملی‌لاریجانی قرار گرفت.
به گزارش شفا آنلاین، افزایش انتقادها از بازدارنده نبودن مجازات قاچاق مواد مخدر منتج به ارائه طرحی در مجلس نهم شد که براساس آن مجازات اعدام قاچاقچیان موادمخدر دستخوش تغییراتی بنیادین خواهد شد.

اظهارنظرهای صورت گرفته در ماه‌های گذشته حاکی از این است که دستگاه‌ها و مسئولان تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز در این زمینه، بر سر کلیات امر یعنی بازنگری در قانون مبارزه با موادمخدر و تعدیل برخی مجازات‌ها اتفاق‌نظر دارند.

در حالی که مجموعه‌های مختلفی تحقیقات و مطالعات کارشناسی درباره بازنگری درباره این موضوع را آغاز کرده‌اند، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه‌قضاییه گزارش و نظر مکتوب خود در این زمینه را آماده کرده است.

محمدباقر الفت معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه‌قضاییه در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: تحقیقات و مطالعات خود درباره میزان بازدارندگی قانون و مجازات فعلی و همچنین نیازمندی‌های مربوط به مجازات‌های جایگزین در این زمینه را انجام دادیم و نتایج را در قالب گزارشی مکتوب به رئیس قوه‌قضاییه اعلام کردیم.تسنیم

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: