کد خبر: ۱۱۵۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۲۳ تير ۱۳۹۵ - 2016July 13
شفا آنلاین>سلامت>رئیس انجمن مراقبت های ویژه ایران گفت: شمار تخت های مراقبت ویژه در بیمارستان ها و مراکز درمانی کشور ، هفت هزار و 260 تخت است.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر علی امیر سوادکوهی،  افزود: از این تعداد تخت مراقبت ویژه ، 2 هزار و 200 تخت به ناوگان مراقبت های ویژه کشور طی سال گذشته اضافه شد تا تحولی عظیم در این بخش مهم بیمارستانی ایجاد شود.
سوادکوهی در عین حال درباره سال 94 خاطرنشان کرد که در سال گذشته، بیشترین پیشرفت در سیستم مراقبت های ویژه کشور صورت گرفت به گونه ای که برای این بخش، یک میلیارد دلار سرمایه گذاری شد تا تعداد تخت های آن برای مراقبت ویژه و بهتر از بیماران افزایش یابد.
وی با بیان اینکه نگاه به بخش مراقبت های ویژه خاص است، تصریح کرد: ساماندهی خوبی در بخش های مراقبت ویژه بیمارستان ها با برنامه های اجرا شده در سال گذشته برای تحول در بخش مراقبت های ویژه صورت گرفته است.
وی با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت از اردیبهشت سال 1393برای حمایت از بخش های مختلف درمانی و بیمارستانی گفت: پس از اجرای طرح تحول سلامت به خاطر توجه ویژه به مراکز درمانی و بیمارستانی سطح رضایتمندی مردم از حوزه درمان افزایش یافت و اکنون در بخش مراقبت های ویژه در شرایط خوبی قرار داریم.
رئیس انجمن مراقبت های ویژه ایران افزود: امسال نیز برنامه های خوبی برای تحول در بخش مراقبت های ویژه در کشور داریم که امیدواریم همانند سال گذشته بتوانیم شاهد تحولات خوبی در این عرصه باشیم و مردم با مشکلات کمتری به ویژه در بخش های آی سی یو مواجه شوند.
سوادکوهی با بیان اینکه رشته فوق تخصصی مراقبت های ویژه از سال 84 به رشته های دانشگاهی پیوسته است، ابراز امیدواری کرد که با بها دادن به این رشته شاهد ارائه خدمات بهتر به مردم در بخش های آی سی در کشور باشیم تا روز به روز شاهد کاهش آمار مشکلات در این بخش باشیم.
برچسب ها: تخت ، ناوگان ، حمایت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: