کد خبر: ۱۰۲۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۵ - 2016March 22
شفا آنلاین>سلامت>قائم مقام بنیاد ملی نخبگان گفت: پس از خروج شرکت‌های دانش بنیان از دانشگاه‌ها، و ورود به پارک‌های علم و فناوری به مدت 15 سال از پرداخت مالیات و گمرک معاف می‌شوند.
به گزارش شفا آنلاین،سعید سهراب پور قائم مقام بنیاد ملی نخبگان گفت: اقتصاد دانش بنیان یک پدیده نو‌ظهور در کشور است که با ورود نخبگان و استعدادهای برتر دانشگاه‌ها در این حوزه و با موفقیت آنان در به دست آوردن ثروت از راه علم و دانش می‌توان این اقتصاد را در جامعه رونق داد و رویکرد جامعه را از سمت اقتصاد نفتی به سوی اقتصاد دانش بنیان تغییر داد.

وی ادامه داد: شرکت‌هایی که در مراکز رشد هستند به مدت سه سال می‌توانند زیر نظر دانشگاه فعالیت کرده و از حمایت‌های سخت افزاری و نرم افزاری دانشگاه برخوردار شوند.

سهراب پور تصریح کرد: این شرکت‌ها پس از پایان سه سال طبق قانون از دانشگاه خارج می‌شوند و در بیرون از فضای دانشگاه نیز تسهیلاتی مانند حضور در پارک‌های علم و فناوری در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: اگر شرکت دانش بنیانی پس از پایان دوره سه ساله حضور در دانشگاه در پارک‌های علم و فناوری مستقر شود می‌تواند از تمام تسهیلات پارک‌ها چه به لحاظ سخت افزاری و چه به لحاظ شرکت در کلاس‌های توانمند سازی برخوردار شوند این شرکت‌ها پس از ورود به پارک علم و فناوری به مدت 15 سال از پرداخت مالیات و گمرک نیز معاف می‌شوند.

وی عنوان کرد: تسهیلات دولت به شرکت‌های دانش بنیان به صورت وام پرداخت می‌شود بنابراین در این زمینه به لحاظ مالی ضرری متوجه دولت نیست.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: