کد خبر: ۹۹۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 01
شفا آنلاین>اجتماعی>با نزديک شدن به سال جديد و افزايش خريدهاي اينترنتي، کلاهبرداران در کمين خريد آنلاين شهروندان از طريق اينترنت، دستگاههاي pos و دستگاههاي ATM هستند.
به گزارش شفا آنلاین، سرهنگ علی اعتمادی با اشاره به مزاياي خريدهاي اينترنتي، افزود: صرفه جويي در وقت و سوخت خودرو، افزايش امنيت در جابجايي پول، كاهش هزينه هاي بازاريابي، كاهش سفرهاي درون شهري از جمله مزاياي خريدهاي اينترنتي است.
اين مقام انتظامي با بيان اين که خريدهاي اينترنتي خطراتي را نيز به همراه دارد، بيان داشت: کلاهبرداران فضاي مجازي با استفاده از عدم اطلاع يا کم دقتي خريداران در هنگام خريد اينترنتي آن را با تهديد و آسيب مواجه کرده که توجه به نکات و هشدارهاي پليسي باعث کاهش تهديد از سوي كلاهبرداران اينترنتي مي شود.
وي عدم استفاده از رمزهاي قابل حدس زدن، انجام تمام عمليات خريد توسط خود شخص، در اختيار قرار ندادن اطلاعات عابر بانک به افراد ناشناس، استفاده از کيبوردهاي مجازي، خودداري از انجام عمليات بانکي در کافي نت ها را از جمله راههاي جلوگيري از کلاهبرداري هاي اينترنتي برشمرد.
رئيس پليس فتا فرماندهي انتظامي استان خراسان شمالي در پايان از کاربران و شهروندان خواست در صورت مواجه با موارد مشکوک مي‌توانند از طريق سايت پليس فتا به آدرس www.Cyberpolice.irبخش مرکز فوريت‌هاي سايبري، لينک ثبت گزارشات مردمي به پليس فتا اعلام کنند.شبکه مجازی آستان
برچسب ها: امنيت ، هزينه ، عمليات
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: