کد خبر: ۹۸۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - 2016February 25
شفا آنلاین>سلامت>یک عضو هیات علمی مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: حمایت اجتماعی از بیماران مبتلا به سرطان به کاهش استرس و در نتیجه افزایش سلامت آنان کمک می کند.

به گزارش شفا آنلاین، «فرح لطفی کاشانی» در حاشیه یازدهمین کنگره بین المللی سرطان پستان، گفت: حمایت اجتماعی از بیماران مبتلا به سرطان می تواند از طریق همسر، اعضای خانواده، دوست، همکار، پزشک، روان شناس و یا سایر اعضای تیم درمان ارائه شود.
وی با اشاره به اینکه نتایج تحقیقات متعدد نشان می دهد افرادی که از حمایت اجتماعی برخوردار هستند در برابر وقایع استرس زا مانند تشخیص سرطان از افسردگی کمتری برخوردار هستند.
این عضو هیات علمی دانشگاه گفت: یافته های پژوهشی همچنین نشان می دهد که حمایت اجتماعی بر میزان مرگ و میر ناشی از بیماری های خاص مانند سرطان و بیماری قلبی موثر است.
«لطفی کاشانی» تاکید کرد: حمایت اجتماعی موجب می شود فرد احساس کند که دیگران دوستش دارند و به او اهمیت می دهند و فرد احساس اطمینان و با ارزش بودن می کند و قدرت جسمانی و روانی مقابله با سرطان افزایش می یابد.
وی افزود: احساس ارزشمند بودن، پیامدهای منفی استرس را کاهش می دهد و موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.
این استاد دانشگاه افزود: لازم است از افراد مبتلا به سرطان بخواهیم که اجازه دهند دیگران از نیازهایشان با خبر شوند و کمک دیگران را پذیرا باشند و پیوندهای اجتماعی شان را حفظ کنند و این اطلاع رسانی برای مراقبین و اطرافیان بیمار نیز حائز اهمیت است.
یازدهمین کنگره بین المللی سرطان پستان روز چهارشنبه در تالار امام علی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی شروع به کار کرد و تا روز جمعه ادامه دارد.
در این کنگره محورهای متعددی از جمله اپیدمیولوژی، اتیولوژی، ریزفاکتورها، پیشگیری و غربالگری، بیولوژی مولکولی و ژنتیک، تازه های تشخیص، مرحله بندی، تازه های درمانی، توانبخشی، مسایل روانی و اقتصادی، اجتماعی، سلامت معنوی، تغذیه و داروسازی مورد بحث قرار می گیرد.ایرنا
برچسب ها: سرطان ، پزشک ، روان شناس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: