کد خبر: ۹۶۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 09
شفا آنلاین>اجتماعی>رئیس سازمان بهزیستی گفت: طرح بکارگیری داوطلبان برای انجام اموری در شیرخوارگاه ها موسوم به طرح نوازش ، مقطعی نیست زیرا خیرجمعی و مشارکت آحاد جامعه همواره باید استمرار داشته باشد.

به گزارش شفا آنلاین،انوشیروان محسنی بندپی افزود: طرح نوازش، طرحی است که در آن زنان و مردان بطور داوطلبانه پس از طی مراحل گزینش های روانشناختی، وظایفی را در شیرخوارگاه ها برعهده می گیرند.
وی با اشاره به آغاز این طرح از چند ماه گذشته تاکنون، تاکید کرد: مربیان طرح نوازش نسبت به صلاحیت عمومی بررسی می شوند و براساس صلاحیت های علمی بکار گرفته می شوند.
وی ادامه داد: طرح نوازش با توجه به کمبود نیروی انسانی و مادریار در مراکز نگهداری کودکان بهزیستی اجرا شده است.
رئیس سازمان بهزیستی گفت: افرادی که به صورت داوطلبانه در شیرخوارگاه ها به کار گرفته می شوند دارای وظایف مشخصی هستند و آموزش های لازم به آنان ارائه می شود.
محسنی بندپی افزود: هنوز نمی توان کار نیروهای داوطلب به کار گرفته شده را در شیرخوارگاه ها مورد ارزیابی قرار داد زیرا به زمان نیاز است اما به هر حال بکارگیری این نیروها با توجه به صلاحیت های عمومی و علمی به مشکلات ناشی از کمبود نیرو در شیرخوارگاه ها، کمک فراوانی می کند.
به ازای حداکثر 6کودک باید یک مربی در مراکز وجود داشته باشد اما این رقم در مراکز بهزیستی در مقابل هر 12 کودک یک مربی است.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: