کد خبر: ۹۶۷۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 08
شفا آنلاین>اجتماعی>رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی از ارائه پیشنهادی برای پزشکان سرباز به سردار فیروزآبادی خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین، محمد رئیس‌زاده در نشست بررسی مشورتی برای برگزاری چهارمین آیین اهدای جایزه ملی شهید دکتر رهنمون ویژه چهره‌های برجسته و الگو در  حوزه سلامت اظهار داشت: برگزاری این آیین از 6 سال پیش به پیشنهاد دکتر صحت استادتمام دانشگاه اصفهان برای احیای فرهنگ پزشکان فعال دفاع مقدس به اجرا درآمد و در نهایت این جایزه ملی شهید رهنمون به تأیید رهبر معظم انقلاب نیز رسیده است.

وی با اشاره به اینکه برخی کشورها برای حتی یک آجر از نمادهای خود تلاش‌های بسیاری می‌کنند، گفت: ما بیمارستان‌های صحرایی داریم که در دوران دفاع مقدس ده‌ها هزار خدمت و عمل جراحی در آن انجام شده است در حالی که این بیمارستان‌ها در نزدیک‌ترین نقطه به خط مقدم مستقر بودند. 

وی تصریح کرد: بر این اساس برای نشان دادن روحیه مقاومت و ایثار جامعه پزشکی هر ساله این کنگره برگزار می‌شود به طوری که سال گذشته نیز 60 دانشجوی خارجی از دانشگاه علوم پزشکی تهران برای در این کنگره حضور یافته بودند. 

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی همچنین با اشاره به ارائه پیشنهادی برای برگزاری دوره‌هایی برای فارغ‌التحصیلان پزشکی در این بیمارستان‌های صحرایی عنوان کرد: در این زمینه پیشنهادی به سردار فیروزآبادی ارائه کردیم تا پزشکان دوره سربازی خود را که حدود 45 روز آموزش می‌بینند به مدت یک هفته در این بیمارستان صحرایی به سر ببرند. 

چهارمین آیین اهدای جایزه ملی شهید دکتر رهنمون ویژه چهره‌های برجسته و الگو در حوزه سلامت همزمان با سالروز بمباران شیمیایی بیمارستان صحرایی فاطمه زهرا در تاریخ 12 اسفند در شهر خرمشهر برگزار می‌شود. تسنیم

برچسب ها: سلامت ، مقدس ، انقلاب
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: