کد خبر: ۹۴۰۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۲۸ دی ۱۳۹۴ - 2016January 18
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت گفت: امیدواریم در فضای جدید بین‌المللی که ایجاد شده دوباره شاهد همکاری‌ کمپانی‌های ایرانی در زمینه موضوعات مختلف اقتصادی در آلمان باشیم.
به گزارش شفا آنلاین،قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت در نشست مشترک با معاون وزیر اقتصاد و انرژی آلمان گفت: ما خوشحال هستیم که سرانجام مشکلات هسته‌ای در برجام حل شد و آلمان در این زمینه بسیار کمک کرد. امیدواریم در فضای جدید بین‌المللی که ایجاد شده شاهد همکاری‌های دوباره بین شرکت‌های اصلی و کمپانی‌های ایرانی در زمینه‌های مختلف اقتصادی در آلمان باشیم.

وی افزود: خوشحالم که خانم زیپرست در شرایط جدید که به وجود آمده علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری مشترک و انتقال فن‌آوری به ایران هستند که البته این خواسته هر ملتی است. 

قاضی زاده هاشمی گفت:  از جهات حقوقی و قضایی ما اطمینان به آلمان می‌دهیم که سرمایه‌گذاری داشته باشند و ما علاقه‌مند هستیم رقم قابل توجهی از اعتبار در حوزه سلامت از سوی دولت آلمان داشته باشیم.

وی ادامه داد: کمپانی‌هایی هستند که سابقه همکاری در گذشته را داشته‌اند مانند کمپانی مبنا و در حوزه سلامت هم این انتظار را داریم تا زمینه همکاری وسیع در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی از جمله ساخت پالایشگاه و تولید نیازهای مصرفی بازار ایران را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در زمینه ساخت بیمارستان‌ها فکر می‌کنم با توجه به صنعت ساختمان و پیشرفت‌هایی که در آلمان وجود دارد در کشور ما مقرون به صرفه نیست که این چنین بیمارستان‌هایی داشته باشیم اما این را هم می‌توانیم با هیئت‌های مذاکره کننده در میان بگذاریم. در زمینه اورژانس‌های کشور نیز مثل اورژانس‌های پیش بیمارستانی، آمبولانس‌های هوایی دریایی و زمینی علاقه‌مند هستیم بخش اورژانس کشور را تقویت کنیم.

وی تأکید کرد: با توجه به شیوع بیماری‌های کلیوی و دیابت در کشور می‌توانیم با کمپانی معتبر آلمانی در این زمینه همکاری‌های مشترک داشته باشیم و همچنین در زمینه تجهیزات پزشکی در هیئت امنای ارزی که وابسته به وزارت بهداشت است می‌توانیم سرمایه‌گذاری مشترک داشته‌ باشیم چرا که 400 دستگاه ام آر آی و سی تی اسکن و آنژیوگرافی احتیاج است که با کمک بخش خصوصی و دولت می‌توانیم در این زمینه هم سرمایه‌گذاری و کار مشترک داشته‌ باشیم. ما باید به بازار 400 میلیونی منطقه توجه کنیم نه یک جمعیت 80 میلیونی در ایران؛ سرمایه‌ اصلی ما نیروی انسانی مجرب، جوان و دانشمند است که موقعیت منطقه‌ای را می‌دانند و سرمایه‌گذاری مشترک برای کسب این بازار نیازمند این است که به روابط پسابرجام نگاه عمیق‌تر داشته باشیم. 

قاضی زاده هاشمی افزود: مطمئن هستم که جلسات خوبی را با سرمایه‌گذاران داخلی در ایران داشته‌ایم که این سرمایه‌گذاران تلاش‌شان در جهت نوسازی و بازسازی روابط‌ است و من آرزو می‌کنم که به شرایط آرمانی مشترک بین ایران و آلمان در حوزه پزشکی برسیم و آمادگی خود را برای همکاری‌های جدید اعلام می‌کنم. 

وی خاطرنشان کرد: ما با آلمان و پیشرفت‌های آن کاملاً‌ آشنایی داریم ولی منتظر هستیم تا سرمایه‌گذاری مشترک و اقدامات عملی انجام پذیرد و هیئتی را مأمور کردیم  تا ظرف یک ماه آینده گزارش آن را تهیه کنند و این کار مشترک را تا نوروز در شیراز  به نتیجه برسانند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: