کد خبر: ۸۳۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - 2015October 27
شفا آنلاین>اجتماعی>معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از لزوم باور کردن جوانان برای رشد بیشتر مدارس و کشور تاکید کرد.
به گزارش شفا آنلاین، صبح امروز هجدهمین انتخابات شورای دانش‌آموزی در دبیرستان دخترانه شهید رامشه در منطقه 2 تهران برگزار شد. 

دکتر کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در این مراسم بیان کرد: رویکردهای مختلفی را در شوراها در دوران مدرسه دانش‌آموزان تجربه می‌کنند چه انتخاب شوندگان و چه انتخاب کنندگان که قشر عظیمی هستند که مستقیم به منتخب خود رای می‌دهند و مدرسه را در امر مهم مدیریت، یاری می‌کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: قبل از دوران مدرسه برعهده مادران است که فعالیت‌های کودکان را مثل بازی جدی بگیرند و بعد در دوران مدرسه بر عهده ماست که با قرار دادن دانش‌آموزان در فعالیت‌های اشتراکی برای آنها تجربه‌ای را فراهم کنیم تا در مراحل بزرگسالی این تجربه به دردشان بخورد. اگر ما مشارکت‌های دانش‌آموزان را جدی بگیریم و باور کنیم که بچه‌ها می‌توانند در ابعاد مختلف مشارکت داشته باشند و نگاه ضعیفی به آنها نداشته باشیم می‌توانیم زمینه‌ رشد مدرسه و همچنین رشد کشور را ایجاد کنیم.

وی افزود: باید جوانان را باور کنیم و بگذاریم کارهایی که امروزه در نظام و حکومت انجام می‌شود برعهده جوانان باشد این عزیزان که همراه ما و مدتی در مدارس میزبانشان هستیم اگر فکر و اندیشه‌شان را بگیریم بسیاری از مشکلات آموزش و پرورش حل می شود.

دکتر کفاش عنوان کرد: وقتی جوانان و دانش‌آموزان را نسبت به کمبودها و ایجاد حرکت‌های بزرگ توجیه کنیم خود وارد میدان شده و با نارضایتی کمتر به همکاری می‌پردازند.

وی در خصوص حرکات شوراهای دانش‌آموزی تصریح کرد: شوراهای دانش‌آموزی در مدارس آموزش دهنده است و باید رویکردهای آن قبل و بعد و هنگام انتخابات در نظر گرفته شود و به دانش‌آموزان توضیح داده شود. 

وی خاطر نشان کرد: در مرحله قبل از انتخابات دانش‌آموزان یاد می‌گیرند که می‌توانند به جای دیگران به میدان آیند و برای هم‌ردیفان خود کاری انجام دهند. در مرحله تبلیغ یاد می‌گیرند که در محدوده قوانین و ضوابط خود را به درستی معرفی کنند و از خراب کردن دیگران بپرهیزند و در حین انتخابات یاد می‌گیرند که هر کدام یک رای دارند و کسی حق ندارد نظر خود را به نظر دیگران تحمیل کند. همچنین در مرحله بعد از اتمام انتخاب و اعلام نتایج شفاف آن باید یاد بگیرند که با یکدیگر رابطه دوستانه بر قرار کنند و به قول ‌هایی که در طول تبلیغات داده‌اند عمل کنند. yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: