کد خبر: ۳۴۵۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۵ - ۰۳ تير ۱۴۰۳ - 2024June 23
دکتر صالحی فرد گفت: افرادی که سیستم ایمنی ضعیف تری دارند(از جمله سالمندان، کودکان و ...) در معرض خطر بیشتری قرار دارند.
شفا آنلاین:سلامت>  دکتر علی ضامن صالحی فرد  اظهار داشت: سفر حج به عنوان بزرگترین اجتماع مسلمانان جهان، همواره با جمعیت زیادی از اقصی نقاط دنیا در سرزمین وحی روبه روست.
به گزارش شفا آنلاین وی افزود: در این مراسم معنوی به دلیل تجمع مردم از کشورهای مختلف امکان شیوع انواع بیماریهای عفونی و سندروم ها وجود دارد، لذا خطر ابتلا حجاج به بیماری و انتقال این عفونت ها و عوامل بیماریزا در هنگام بازگشت وجود دارد.

معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت استان چهارمحال وبختیاری ضمن آرزوی قبولی زیارت خانه خدا برای کلیه زایرین گفت: با توجه به اتمام آیین حج و بازگشت زائران در راستای حفظ سلامت حجاج و نزدیکان نکات بهداشتی را رعایت کنند.

دکتر صالحی فرد به استقبال کنندگان حجاج توصیه کرد: حتی الامکان در زمان دیدار با زائرین از تماس های بسیار نزدیک و روبوسی و در آغوش گرفتن یکدیگر خودداری کنند.

وی شایع ترین بیماریهایی که ممکن است حجاج به انها مبتلا شوند را بیماریهای ریوی و سندروم های حاد تنفسی از جمله کرونا ویروس، انفلوانزا، عفونت های ویروسی مثل هپاتیت ب، بیماریهای گوارشی و سندروم های اسهالی مثل وبا، بیماریهای مشترک انسان و دام و ...برشمرد.

دکتر صالحی فرد گفت: افرادی که سیستم ایمنی ضعیف تری دارند(از جمله سالمندان، کودکان و ...) در معرض خطر بیشتری قرار دارند.

دکتر صالحی فرد توصیه کرد: از انجا که برخی از بیماریهای عفونی ممکن است تا مدت ها در بدن انسان بدون علامت بمانند و بعضا علایمی همچون سرماخودگی داشته باشند، حجاج باید دو هفته پس از برگشت از سفر مراقبت های لازم را انجام داده و چنانچه فرد زائر علایمی چون سرفه های خشک یا خلط دار، تب و لرز، گرفتگی صدا، خس خس سینه و بدن درد داشته باشد حتما تحت درمان قرار بگیرند، و برای پیشگیری از سرایت هم از ماسک استفاده نمایند.

وی در پایان از همراهان و استقبال کنندگان زائران حج خواست، از قربانی کردن دام در معابر عمومی جدا خودداری کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: