کد خبر: ۷۷۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۴ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 12
رییس هیات مدیره انجمن صنفی کارگران ساختمانی مطرح کرد
شفاآنلاین:جامعه>سلامت>رییس هیات مدیره انجمن صنفی کارگران ساختمانی گفت: فاصله معنادار تعرفه‌های درمانی بین مراکز دولتی و خصوصی دغدغه‌ای برای قشر متوسط جامعه در حوزه سلامت است.

به گزارش شفا آنلاین : اکبر شوکت با این سوال که چرا وزارت بهداشت و دولت فکری به حال اختلاف فاحش تعرفه‌های بخش خصوصی و دولتی نمی‌کنند؟ به فاصله دو تا چهار برابری تعرفه‌های خصوصی نسبت به دولتی در حوزه پزشکی اشاره کرد و گفت: قشر متوسط جامعه که جامعه کارگری را نیز شامل می‌شود توان پرداخت هزینه‌های بیمارستان‌های خصوصی را ندارند. به عنوان نمونه بیمارستانی در تهران از یک کارگر سانحه دیده در مدت سه روز بستری 12 میلیون تومان هزینه درمان اخذ کرده است.

وی با بیان اینکه کارگران توان پرداخت هزینه‌های بخش خصوصی را ندارند، اظهار کرد: گاهی با مراجعه قشر متوسط جامعه به مراکز دولتی به دلیل نبود متخصصین کافی و نیز تجهیزات پزشکی مورد نیاز، عملیات درمانی به نحو مطلوب صورت نمی‌گیرد.

شوکت خاطرنشان کرد: هم‌اکنون کارگران به دلیل برخورداری بیمارستان‌های خصوصی از پزشکان متخصص کارآمد و خبره از طرفی و هزینه بالای آنها از سوی دیگر فقط برای تشخیص نوع بیماری به این مراکز مراجعه و پس از تشخیص، جهت درمان به مراکز درمانی دولتی مراجعه می‌کنند.

وی با بیان اینکه خدمات درمانی ارائه شده توسط مراکز درمانی دولتی و تامین اجتماعی نسبت به مراکز خصوصی غیر قابل مقایسه و بسیار ضعیف است، اظهار کرد: تاثیرگذاری در حوزه درمان نیازمند انقلاب و تحول در سازمان تامین اجتماعی است.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارگران ساختمانی با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت کشور گفت: دولت باید هزینه‌های اجرای این طرح را بر عهده گیرد و از منابعی که در اختیار دارد استفاده کند، نه اینکه هزینه‌های اجرای این طرح از جیب کارگران تامین شود.

شوکت خاطرنشان کرد: مشکلات درمانی کارگران باید در شورای عالی بیمه و با حضور مدیران سازمان تامین اجتماعی مطرح و تصمیماتی برای برطرف شدن آن اتخاذ شود.ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: