کد خبر: ۷۶۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۵ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 06
شفا آنلاین>سلامت>از اولویت‌های اصلی آموزش و پرورش افزایش توانمندی دانش آموزان در مقابله با مواد مخدر و رفتارهای پرخطر است.
به گزارش  شفا آنلاین،مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پروش در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره نوجوان سالم با اشاره به اینکه رفتارهای پرخطر مثل استعمال دخانیات گرایش به خشونت و استفاده از مواد مخدر از زمینه‌های گرایش جوانان هستند، گفت: شاید یکی از دلایل این است که این رفتارهای پر خطر ظاهر تفریحی و سرگرم کننده به خود گرفته‌اند و نوجوانان در همین رفتارها گرفتار اعتیاد و عوامل پر مخاطره انگیز می‌شوند.
 
حمیدی با بیان اینکه رفتارهای پرخطر بین جوانان افزایش یافته است، خاطر نشان کرد: ما باید توانمندی‌ها را افزایش دهیم.
 
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: آگاهی و نگرش و مهارت جمعی می‌تواند دانش آموزان را به سمت زندگی سالم سوق دهد و یکی از اولویت‌ها در آموزش و پرورش افزایش توانمندی دانش آموزان در مقابل مواد مخدر و رفتارهای پرخطر است.

حمیدی خاطر نشان کرد: توجه ویژه به سبک زندگی و مقابله با رفتارهای پر خطر در دستور کار آموزش و پروش است.

وی ضمن اشاره به اینکه رفتارهای پرخطر زندگی و سلامت دانش آموزان را تهدید می‌کند به تشریح برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش در این خصوص پرداخت و گفت‌: تدوین سند پیشگیری ملی در راستای نقشه خطر پذیری در مدارس راه اندازی ماتریس بین نهادی در نهادهای دولتی و خصوصی جهت راه اندازی نهضت پیگیری و تهیه محصولات فرهنگی ایجاد شده است‌.

حمیدی تصریح کرد‌: گستردگی محصولات فرهنگی، انتشار کتب درسی مطالعات اجتماعی ویژه پایه‌ی ششم، درج واحد درسی در دانشگاه فرهنگیان برای تمامی دانشجویان، تلاش برای ایجاد ردیف جدید در برنامه ششم برای ایجاد راهکار های مستحکم ضروری است که این موارد جزو اهداف جشنواره می‌باشد.

وی در پایان تعداد اثار رسیده را به جشنواره نسبت به قبل با افزایش 63 درصدی اعلام کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: