کد خبر: ۷۴۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - 2015August 27
شفا آنلاین>سلامت>از هر 1000 تولد زنده، حدود سه نفر به عارضه پای کج مبتلا شده و در حدود نیمی از موارد، هر دو پای نوزاد درگیر می‌شود.
به گزارش شفا آنلاین،هادی عبادی جراح و متخصص ارتوپدی  افزود: عارضه پای کج یا چنبری از مهمترین، شایعترین و قدیمی‌ترین بیماری‌های ارتوپدی است که معمولا از بدو تولد نوزاد مشاهده می‌شود.  

وی با بیان اینکه در عارضه پای کج یک نوع بدشکلی برای پای انسان به وجود می‌آید، تصریح کرد: در این بدشکلی پا، قسمت جلوی پا به سمت داخل و پایین چرخیده و پاشنه پا نیز به سمت داخل می‌چرخد. 


عبادی با اشاره به اینکه نمی‌توان علت مشخص و دقیقی را برای عارضه پای کج بیان کرد، اظهار داشت: بررسی‌ها نشان می‌دهند که از هر 1000 تولد زنده، حدود سه نفر به عارضه پای کج مبتلا شده و در حدود نیمی از موارد، هر دو پای نوزاد درگیر این عارضه شده است. 
 
وی گفت: در واقع در حدود نیمی از مواقع عارضه پای کج به صورت دو طرفه است و هر دو پای نوزاد درگیر است که علت آن تغییر و جابه جایی استخوان‌های مچ پا می‌تواند باشد. 

عبادی افزود: در عارضه پای کج تمام عروق، عصب، شریان، استخون، عضله و هرچه بعد از زانو وجود دارد، در این بیماری گرفتار می‌شود و نمی‌توان این عارضه را یک نوع انحراف ساده دانست. 
 
وی تصریح کرد: در عارضه پای کج، پاها تا حدودی لاغرتر از پاهای معمولی هستند و در افرادی هم که تنها یک پای آنها دچار این بیماری شده است، سایز و ارتفاع پا بدون آنکه قد پا کوتاه باشد، از سایز و ارتفاع پای دیگر کوچکتر است و این تغییر اندازه می‌تواند در مواردی به اندازه‌ای باشد که فرد در هنگام حرکت و راه رفتن معمولی نیز بلنگد. 

عبادی تأکید کرد: درمان و اصلاح عارضه پای کج در اغلب موارد امکان‌پذیر است که البته این موضوع بستگی به زمان مراجعه برای درمان عارضه، شدت درگیری پا و همچنین مراقبت و پیگیری مناسب امور درمانی دارد. 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: