کد خبر: ۷۳۸۰۱
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۰ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 20
شفا آنلاین>سلامت>چند تغيير کوچک در محل زندگي مي‌تواند منجر به کاهش آسيب‌ها و صدمات ناشي از سقوط در هر سال شود.

به گزارش شفا آنلاین،سقوط و افتادن يکي از عومل آسيب‌زننده به افراد سالمند هستند که ساليانه بيش از يک ميليون نفر را در آمريكا روانه‌بخش اورژانس بيمارستان‌ها مي‌کند.

سقوط اغلب به آسيب‌هاي مغزي، شکستگي لگن، بي‌تحرکي و زمين‌گير شدن و حتي مرگ زودرس منجر مي‌شود.

بسياري از خطرات منجر به سقوط دقيقا در خانه خود ما قرار دارند. دکتر استيون راخ کارشناس شنوايي و تعادل از درمانگاه چشم و گوش ماساچوست وابسته به دانشگاه هاروارد مي‌گويد هر چيزي که ممکن است موجب لغزش يک فرد شود، خطر سقوط را افزايش مي‌دهد. افراد مبتلا به اختلالات تعادلي زماني که دچار لغزش و سکندري خوردن مي‌شوند، اغلب قادر به بازيابي و حفظ تعادل خود نبوده‌اند، چون آنها فاقد چابکي و هماهنگي لازم براي انجام اينکار هستند.

اما اکثر سقوط‌ها و زمين‌خوردگي‌ها قابل پيشگيري هستند. درواقع مطالعه منتشرشده در مجله لانست نشان داده است که انجام برخي تغييرات ارزان قيمت در منزل با کاهش 26 درصدي خطر سقوط در هر سال همراه بوده است. اصلاحات در ذيل آمده تفاوت‌هايي را در شرکت‌کنندگان اين بررسي ايجاد کرده است.


نرده راه‌پله‌ها

اين نرده‌ها را در راه‌پله‌هاي داخلي و خارجي منزل، راهروها و يا هر جاي ديگري که که احساس نياز به حمايت اضافي وجود دارد، نصب کنيد. هزينه اجراي کل پروژه شامل وسايل استفاده شده و بسته به متراژ نرده مورد نياز شماحداکثر چندصد دلار خواهد بود.


دستگيره‌هاي ميله‌اي

اين دستگيره‌ها را نزديک دوش و وان حمام و دستشويي‌ها نصب کنيد. اين دستگيره‌ها را مي‌توانيد از ابزار فروشي‌ها تهيه کنيد. قيمت آنها از 20 دلار تا تا چند صد دلار براي انواع لوکس‌‌تر آنها متغير است. از نصب دستگيره‌هايي که از طريق اتصالات مکنده به کاشي کنار دوش متصل مي‌شوند اجتناب کنيد. چون آنها نسبت به دستگيره‌هايي که به ديوار پيچ مي‌شوند کمتر قابل اعتماد هستند.


بهبود وضعيت روشنايي

روشنايي ضعيف يا عدم روشنايي در صورتي که شما مسيري را که درحال رفتن هستيد نمي‌توانيد ببينيد موجب سقوط و زمين خوردن شما مي‌شود. از وجود روشنايي کافي در راهروها، راه‌پله‌ها و پياده‌روها اطمينان حاصل کنيد. چراغ‌هاي روشنايي سقفي و فضاي باز، محدوده قيمتي از چند 10 دلار تا چند 100 دلار مي‌توانند داشته باشند. روشنايي‌هاي خورشيدي براي پياده‌روهاي خارج از منزل حدود 10 دلار قيمت براي هر لامپ هزينه دارد. شما به‌راحتي مي‌توانيد اين نوع لامپ‌ها را در زمين تعبيه کرده و نيازي به جريان برق و سيم‌کشي نخواهيد داشت. تعبيه روشنايي براي مکان‌هايي نظير فاصله اتاق خواب تا سرويس بهداشتي که شما نياز به پيمودن آنها در نيمه‌هاي شب داريد را فراموش نکنيد. چنين چراغ‌هايي 5 تا 10 دلار هزينه داشته و به يک پريز برق متصل مي‌شوند. برخي چراغ‌ها تنها زماني که نور اتاق کم است يا به وسيله حسگر خود حرکتي را در اتاق تشخيص مي‌دهند، روشن مي‌شوند. نصب چراغ‌هايLED که هميشه روشن باقي مي‌مانند عاقلانه‌تر به‌نظر مي‌رسد، چون مصرف کمتر و طول عمر بيشتري دارند.


کفپوش‌هايي که ليز نمي‌خورند

اين کفپوش به حرکت راحت در کف حمام، ايوان‌ها و راه‌پله‌هاي خارج از منزل کمک مي‌کنند. شما مي‌توانيد آنها را تهيه و خودتان نصب کنيد. شما مي‌توانيد انواع متفاوتي از آنها را با آج‌هاي نواري يا به صورت اشکال هندسي با قيمت اندكي تهيه و در کنار دوش يا وان حمام قرار دهيد.

تعمير راهروها و راه‌پله‌ها

ليز بودن راه‌پله‌هاي خارجي، شل و لغزنده‌بودن فرش روي زمين و پارکت‌ها و کفپوش‌هاي چوبي نامتوازن مسيري ناپايدار را ايجاد مي‌کنند که پيمودن آن را براي افرادي با مشکلات تعادلي سخت‌تر مي‌کند. از يک تكنسين زبردست براي تعمير راه‌پله‌ها يا کفپوش‌ها کمک بگيريد يا با يک مغازه فرش فروشي براي محکم کردن فرش پوشاننده کل اتاق تماس بگيريد.


اصلاحات و تعميرات ارزان قيمت

بسياري از اصلاحات و تغييرات ساده‌اي وجود دارند که شما مي‌توانيد با هزينه کم يا بدون هزينه انجام دهيد. شما مي‌توانيد شلوغي و به هم‌ريختگي‌هاي کف اتاق نظير کتاب‌ها، مجلات و کابل‌هاي برق را جمع کنيد. مبلمان منزل را مجددا طور بچينيد که مسير رفت‌وآمدتان باز باشد تا در حين راه رفتن با آنها برخورد نکنيد. از نوارهاي دو طرفه براي ايمن سازي لبه فرش‌هاي بزرگ استفاده کنيد و قاليچه‌هاي کوچکي ممکن است موجب زمين خوردن شما شوند، را از سر راه برداريد. لامپ‌هاي حبابي سوخته و چراغ‌هاي شکسته را براي اطمينان از وجود روشنايي مناسب در محيط‌هاي تاريک تعويض کنيد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: