کد خبر: ۳۴۵۶۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۹ - ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024June 16
پروفسور بهروز برومند در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین تاکید کرد:
پروفسور بهروز برومند -بنیانگذار دیالیز در کشور و پدر نفرولوژی نوین ایران نیز ضمن ابراز تاسف عمیق از بروز این فاجعه انسانی خواستار برخورد قاطع دستگاه قضایی با عاملان و مسببان این سهل انگاری مرگبار شد.
شفا آنلاین:سلامت> همزمان با انتشار گزارش های رسمی از فاجعه دارویی رخ داده برای دهها بیمار دیالیز صفاقی در کشور که به گفته رییس انجمن نفرولوژی ایران، تاکنون مرگ دستکم ده تن از این بیماران دردمند را به دنبال داشته است ،پروفسور بهروز برومند -بنیانگذار دیالیز در کشور و پدر نفرولوژی نوین ایران نیز ضمن ابراز تاسف عمیق از بروز این فاجعه انسانی خواستار برخورد قاطع دستگاه قضایی با عاملان و مسببان این سهل انگاری مرگبار شد.

 به گزارش شفا آنلاین ، رییس پنج دوره انجمن نفرولوژی ایران، درگفت و گوی اختصاصی با  شفا آنلاین ، در واکنش به انتشار اخبار تاسف انگیز مرگ بیماران دیالیز صفاقی و بروز مشکلات جدی برای دهها بیمار دیگر اظهارداشت : بررسی گزارش های همکارانم از شهرستانها نشان داده که میزان آسیب آلودگی محلول های دیالیز صفاقی در اندازه یک فاجعه ملی وحشتناک میباشد. 

فوق تخصص بیماری های کلیه تصریح کرد :بایسته است هر جه زودتر مسئولان شرکت ثامن-تولید کننده محلول دیالیز صفاقی آلوده- به پای میز محاکمه کشیده شوند و روشن گردد که کوتاهی یا سهل انگاری چه کسانی به بهای جان بیمارانی تمام شده و احتمالا می شود که با دیالیز صفاقی نگهدارنده زندگی می کردند.

نخستین رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود:باید هرچه زودتر کار ساخت محلول دیالیز صفاقی به داروسازان با صلاجیت زیر نظر وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی سپرده شود. چرا که جان و زندگی تک تک بیماران عزیز و البته دردمند دیالیزی ارزشمند است و تلاش پزشکان، پرستاران و سایردست اندرکاران حوزه سلامت برای بهبود کیفیت زندگی آنها و کاهش درد و آلام شان بسیار ستودنی بوده است.اما  اندوهبارتر اینکه بر پایه آنچه گزارش شده شمار آسیب دیدگان و درگذشتگان کم نیست .حال آنکه ممکن است تعدادی از بیماران درگیر نیز پیش از آشکار شدن فاجعه جان خود را از دست داده باشند که مایه شرمساری تولید کننده محلول های دیالیز در شرکت ثامن و البته ناظران مربوطه است.
دکتر برومند در پایان خاطرنشان کرد:امیدواریم هر چه زودتر با عاملان و مسببان این فاجعه انسانی برخورد قاطع صورت گیرد تا درس عبرتی برای تمامی آنهایی باشد که در قبال مردم و بیماران مسوولیت دارند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
زهرا میرحسینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
0
0
درود
خبر وحشتناک آلودگی محلول های دیالیز برای هر انسانی ناراحت کننده است و برای پزشکان و کادر درمان که غم خوار و یاری رسان به این بیماران هستند بسیار غم انگیز است.
این اتفاق یک فاجعه بزرگ است و نشان دهنده از بی کیفیت بودن و عدم نظارت کافی و عدم وجود افراد توانمند و دارای تجربه در زیر ساخت های تولید میباشد.امیدوارم که عوامل این فاجعه شناسایی شوند و پاسخ گو این واقعه وحشتناک باشند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: