کد خبر: ۷۰۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۸ - ۲۹ تير ۱۳۹۴ - 2015July 20
معاون آموزشی وزیر بهداشت:
شفاآنلاین:جامعه پزشکی>درمان>معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سالانه 15 درصد از دانش آموختگان مقطع «پی اچ دی» - PhD - رشته های داروسازی و علوم پایه می توانند تعهدات قانونی خود را در مراکز و شرکت های دانش بنیان بگذرانند.
به گزارش شفا آنلاین : باقر لاریجانی با اشاره به تاکید رییس جمهوری بر حمایت از توسعه شرکت های دانش بنیان و ضرورت تقویت این شرکت ها افزود: شرکت های دانش بنیان می توانند نقش عمده ای را در خودکفایی کشور ایفا کنند.

وی حمایت از صنایع تولیدی محصولات دارویی و فرآورده های پزشکی کشور و شرکت های مستقر در مراکز رشد و پارک های علوم و فناوری را از ضروریات توسعه هدفمند تولیدات داخلی کشور در حوزه سلامت اعلام کرد.

لاریجانی گفت: تامین نیروی انسانی متخصص یکی از مهمترین ارکان پاسخگویی نظام سلامت کشور است و لازم است دانش آموختگان نظام سلامت متناسب با نیازهای بومی و منطقه­ای بنا به اقتضائات ملی به کار گرفته شوند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت افزود: با توجه به موافقت وزیر بهداشت، از این پس دانشگاه های علوم پزشکی کشور می توانند با هماهنگی معاونت آموزشی سالانه 15 درصد دانش آموختگان مقطع دکترای تخصصی هرکدام از رشته های داروسازی و علوم پایه پزشکی را برای انجام تعهدات قانونی در مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان بکار گیرند.

وی ابراز امیدواری کرد، بکارگیری هدفمند دانش آموختگان علوم پزشکی زمینه های شکوفایی صنایع تولیدی داخلی در حوزه علوم پزشکی و خودکفایی کشور را در این زمینه فراهم آورد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: