کد خبر: ۶۹۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۹ - ۲۱ تير ۱۳۹۴ - 2015July 12
مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره بار شهر تهران خبر داد
شفاآنلاین:جامعه>مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره بار شهر تهران گفت: اگر هر خانواده فقط یک نایلکس در هفته کمتر مصرف کند ۸۱۶ میلیون نایلکس کمتر وارد چرخه محیط زیست می‌شود.
به گزارش شفا آنلاین : سیداحمدصفوی با اشاره به برنامه‌های 21 تیر روز بدون نایلکس،‌ اظهار داشت: شعار پلاستیک کمتر، زمین‌ پاک‌تر،‌ سلامت بیشتر برای روز بدون نایلکس انتخاب شده و روی فاکتورهای فروش،‌ کیسه‌های تخریب‌پذیر از 15 تیر به مدت یک ماه درج شده است.

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی درباره کاهش مصرف نایلکس در سطح میادین و بازارها به ویژه در میادین اصلی انجام می‌شود،‌ ادامه داد: پاکت‌های کاغذی و کیسه‌های پارچه‌ای برای جایگزینی نایلکس در میادین 15 گانه توزیع می‌شود همچنین شهروندان با استفاده از پاکت‌های کاغذی و جایگزینی ساک پارچه‌ای برای خرید در طول هفته ترغیب می‌شوند.

مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره بار شهر تهران با بیان اینکه برنامه‌های آموزشی و ترویجی توسط انجمن‌های دوستدار محیط زیست و ان جی اوها در میادین اصلی اجرا خواهد شد، تصریح کرد:  با توجه به مصوبه شورای شهر تهران در سال 88 در خصوص تغییر الگو و کاهش مصرف کیسه‌ها،  سازمان میادین میوه و تره‌بار شهر تهران از سال 89 با جایگزینی تدریجی کیسه‌های تخریب‌پذیر،‌ در حال حاضر همه نایلکس‌های مصرفی که حدود 400 میلیون کیسه در سال است از کیسه‌های تولید پایه گیاهی و تجزیه‌پذیر است.

وی افزود: روزانه 4.5 تن نایلکس تجزیه پذیر و پایه گیاهیی در میادین توزیع می‌شود. ماهانه نمونه‌ای از محصولات تولیدی هر شرکت جهت راستی آزمایی،‌ خاصیت زیست پذیری به آزمایشگاه‌های معتبر ارسال می‌شوند.

صفوی در پاسخ به پرسش  درباره آموزش‌های چهره‌ به چهره برای ترغیب شهروندان به استفاده از نایلکس‌های تجزیه بذیر‌، اظهار داشت:آموزش‌های مصرف به دو شیوه مصرف می‌شود نخست،‌ حذف تدریجی نایلکس‌های پلیمری که از سال 89 به تدریج در دستور کار قرار گرفت و در حال حاضر نایلکس پلمیری نداریم،‌ دوم برنامه‌های آموزشی که بر اساس اصلاح سبک زندگی و اصلاح الگوی مصرف انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در طول سال در میادین میوه و تره بار اجرا می‌شود،‌ گفت: بین 30 تا 50 درصد نایلکس‌های مورد استفاده ما در میادین پایه گیاهی و حدود 50 تا 60 درصد از نایلکس‌ها تجزیه پذیر هستند.

مدیر عامل سازمان میادین میوه وتره بار در پاسخ به پرسشی درباره سرانه مصرف پلاستیک،‌ خاطرنشان کرد: روزانه هر نفر یک پلاستیک استفاده می‌کند که اگر هر خانواده فقط یک نایلکس در هفته کمتر مصرف کند 816 میلیون نایلکس کمتر وارد چرخه محیط زیست می‌شود.

وی افزود: روزانه 4.5 تن نایلکس تجزیه پذیر و گیاهی در 190 میدان میوه و تره بار شهر تهران مصرف می‌شود.

تسنیم

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: