کد خبر: ۶۵۸۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 16
شفا آنلاین>سلامت>معاون غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی ایران گفت: بسته‌هایی که تحت عنوان نوشیدنی به فروش می‌روند به هیچ عنوان آبمیوه نیستند و فقط از مواد مصنوعی تهیه شده‌اند.
به گزارش شفا آنلاین-دکتر مهران ولایی معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی ایران  بیان کرد: نظارت بر بهداشتی بودن نوشیدنی‌های فله‌ای به عهده‌ی بهداشت محیط سازمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور است اما اغلب موارد بهداشتی در خصوص این آبمیوه‌ها رعایت نمی‌شود.

وی افزود: با کنترل بار میکروبی آبمیوه‌ها می‌توان تا حد زیادی از سالم بودن آنها اطمینان خاطر پیدا کرد.

مهران ولایی با اشاره به انتشار اسامی شرکت‌های غیر مجاز مواد غذایی تصریح کرد: چندی پیش اسامی این شرکت‌ها از سوی وزارتخانه اعلام شد و ما نیز آنها را منتشر کردیم. اما به هر روی افزایش آگاهی مردم درمورد آبمیوه‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است.

معاون غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی ایران ضمن تاکید بر پایین بودن سطح آگاهی مردم در مورد آبمیوه‌ها اظهار کرد: اغلب افراد تصور می‌کنند آبمیوه‌ها صد در صد طبیعی هستند اما تعریف صحیح آبمیوه‌ به نوشیدنی اطلاق می‌شود که 20 درصد محتوای طبیعی داشته باشند.

وی افزود: به هیچ عنوان نمی‌توان به بسته‌های حاوی نوشیدنی‌، آبمیوه‌ گفت چراکه همان 20 درصد محتوای طبیعی را ندارند و فقط شامل افزودنی‌های مصنوعی و اسانس‌ها هستند.

ولایی بیان کرد: نکتارها نیز تا حدود 50 درصد محتوای طبیعی هستند اما با تمام این موارد خوردن این آبمیوه‌ها می‌تواند مقداری ویتامین و املاح به بدن ما برساند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: