کد خبر: ۳۴۴۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - 2024May 24
بازنشستگان کارگری از پرداخت مبالغ سنگین برای درمان انتقاد دارند.
شفا آنلاین:سلامت>هر ماه دو درصد از مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی بابت حق درمان کسر می‌شود؛ در عین حال، «نه/بیست و هفتم» از حق بیمه زمان اشتغال کارگران در صندوق درمان تامین اجتماعی ذخیره می‌شود با این حال بازنشستگان نیازمند عضویت در بیمه تکمیلی درمان و پرداخت هزینه برای آن هستند. این در حالیست که به گفته فریدون نیکوفرد، فعال صنفی بازنشستگان کارگری شوش، ماده ۵۴ قانون تامین اجتماعی بر ارائه خدمات درمانی رایگان به بیمه شدگان تاکید دارد.
 به گزارش شفا آنلاین او اضافه کرد: بایستی صفر تا صد خدمات درمانی بازنشستگان رایگان ارائه شود و نیازی به بیمه تکمیلی نباشد؛ یکی از خواسته‌های اصلی بازنشستگان امروز اجرای ماده ۵۴ قانون تامین اجتماعی است.

نیکوفرد با بیان اینکه مشخص نیست سی سال هزینه‌پردازی برای درمان کجا صرف می‌شود؛ گفت: نه تنها خدمات درمانی بازنشستگان پولی است بلکه در زمینه مراکز ملکی تامین اجتماعی نیز کمبود داریم؛ در شهرستان شوش، فقط یک درمانگاه ساده تامین اجتماعی داریم که مدتهاست درخواست کرده‌ایم آن را به پلی کلینیک تبدیل کنند. به این درخواست پاسخی نداده‌اند. 

به گفته این بازنشسته، یک مستمری بگیر نباید برای برخورداری از خدمات رایگان مرکز ملکی از شهر محل سکونت خود صدها کیلومتر مسافرت کند. خدمات درمانی باید در دسترس و کاملاً رایگان باشد. 

او تاکید کرد: اگر تامین اجتماعی مدعی عمل به قانون است باید ماده ۵۴ قانون تامین اجتماعی را بی‌کم و کاست اجرا کنند./ایلنا


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: