کد خبر: ۳۴۴۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۰ - ۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - 2024May 24
رضایی زاده مطرح کرد؛
دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران، از تدوین دوره آموزشی ماساژ با همکاری معاونت درمان وزارت بهداشت و انجمن علمی طب سنتی خبر داد.
شفا آنلاین:سلامت>حسین رضایی زاده گفت: در خصوص ماساژ با وجود اینکه یکی از موضوعات مهم مرتبط با سلامت جامعه است، تاکنون به دلایل مختلف سیاستگذاری شفاف صورت نگرفته و متأسفانه این ظرفیت در کشور ما مغفول مانده است؛ در صورتی که می‌توان از این خدمت که ایران در آن صاحب سبک نیز هست، برای ارتقا سطح سلامت جامعه و کارآفرینی بهره برد.

 به گزارش شفا آنلاین وی افزود: در کشور چین به عنوان یکی از کشورهایی که در این حوزه فعالیت گسترده دارد، ارائه انواع ماساژ از خدمات کوتاه و سرپایی تا خدمات حرفه‌ای و تخصصی به جامع صورت می‌گیرد تا در ابعاد و شکل‌های مختلف از تکنیک‌های ماساژ برای ایجاد حال خوب در جامعه استفاده کنند. در کشور ما نیز می‌بایست این ظرفیت مدیریت و هدایت شود و تحت نظارت صحیح قرار بگیرد تا مردم جامعه از این خدمت به صورت بهینه بهره مند شوند.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان این مطلب که در وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی تهران موضوع ساماندهی ماساژ و توسعه منطقی و هماهنگ با قوانین آن به صورت یک ضرورت در دستور کار قرار گرفته است، ادامه داد: از آنجایی که قدم اول در این مسیر آموزش است، دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت به عنوان دفتر سیاستگذاری حوزه خدمات مرتبط با طب ایرانی و مکمل در کشور، با هماهنگی معاونت درمان وزارت متبوع تصمیم گرفت دوره آموزشی ماساژ و اسپا را که کوریکولوم آن به تصویب انجمن علمی طب سنتی ایران رسیده است، به مرحله اجرا درآورد. در همین راستا تفاهم نامه‌ای بین انجمن علمی طب سنتی ایران و مرکز رشد فناوری طب و داروسازی سنتی و فرآورده‌های طبیعی دانشگاه علوم پزشکی تهران منعقد شد که این دوره توسط مرکز آموزش‌های آزاد دانشگاه علوم پزشکی تهران (سماد) برگزار شود.

رضایی زاده افزود: این دوره به زودی به عنوان تنها دوره رسمی مورد تأیید وزارت بهداشت ابلاغ خواهد شد و مراکز ارائه دهنده این خدمات در حوزه سلامت طی یک برنامه تدریجی مکلف خواهند شد برای ادامه فعالیت این دوره را پشت سر بگذارند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: