کد خبر: ۶۵۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷:۰۰ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 12
شفا آنلاین>اجتماعی>آنچه دارای اهمیت است بروز نشاط اجتماعی در معنای عمیق آن است. اینکه فرد احساس موثر بودن کند و اینکه حضور در جامعه برای هدفی تعیین شده است. این نوع نشاط اجتماعی اگر در جامعه ظهور یابد، می توانیم بگوییم نشاط اجتماعی ایجاد شده است.
به گزارش شفا آنلاین، ا تحقیقات نشان داده است که نشاط اجتماعی معلول علت های زیادی است که ناشی از عوامل فردی و فرافردی می باشد. امید به آینده،  ارضای نیازها، حس مقبولیت اجتماعی  نزد دیگران، توزیع عدالت اجتماعی، اقتصاد و ... از جمله مجموعه عواملی هستند که بر افزایش یا کاهش نشاط اجتماعی موثر خواهند بود. از این رو می توان برداشت کرد که آن چه در ایجاد نشاط اجتماعی اثر گذار است، رابطه فرد با جامعه است.

احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران در این ارتباط  گفت: نشاط و شادی و شاد کامی معانی متعددی دارند که به صور مختلف در جامعه بروز پیدا می کنند.

وی در ادامه افزود: آنچه از شادی و نشاط در معنی عام متبادر می شود، شکل گذرای آن و ناپایداری و نیز لحظه ای بودن است . نمونه بارز و عینی این نوع نشاط را می توان در آنچه امروز ما به عنوان برگزاری جشن‌ها در مکان‌های مختلف صورت می پذیرد ببینیم.

رییس سابق شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: در خوب یا بد بودن این نوع نشاط نمی توان به طور صریح اظهار نظر کرد اما باید گفت این نوع نشاط نیز به قدر کفایت در جامعه لازم است.

مسجد جامعی تصریح کرد: آنچه از اقدامات انجام شده در این حوزه برمی آید نشان دهنده آن است که در این زمینه خوب کار شده است، اما نباید از یاد برد که این نوع از نشاط سطح نازل نشاط اجتماعی است.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در پاسخ به این سوال که چرا امروزه افسردگی در میان جوانان شیوع یافته، گفت: آنچه دارای اهمیت است بروز نشاط اجتماعی در معنای عمیق آن است. اینکه فرد احساس موثر بودن کند و اینکه حضور در جامعه برای هدفی تعیین شده است. این نوع نشاط اجتماعی اگر در جامعه ظهور یابد، می توانیم بگوییم نشاط اجتماعی ایجاد شده است. 

این عضو شورای اسلامی شهر تهران همچنین خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم توانایی خود را در زمینه ایجاد نشاط اجتماعی بسنجیم باید ابزار لازم برای ظهور نشاط اجتماعی عمیق را فراهم کنیم؛ به بیان دیگر باید شرایطی فراهم شود تا استعداد های بالقوه افراد به استعدادهای بالفعل تبدیل شوند .

وی افزود: البته پر واضح است که برای تحقق این مهم، تلاش خود فرد نیز حائز اهمیت می باشد؛ اما نباید از نظر دور داشت که ابزار و شرایط لازم برای بروز این مهم در جامعه باید فراهم باشد.

مسجد جامعی همچنین یادآور شد: ایجاد بسترهای مناسب برای ظهور اندیشه زایا و خلاق در سطح جامعه همان رابطه فرهنگ با نشاط اجتماعی است. در چنین شرایطی است که افسردگی در میان جوانان کاهش خواهد یافت و امید به آینده موجب می شود جوان تلاش کند و حس مفید بودن را تجربه نماید.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: وجود چنین بسترهایی سبب می شود که در عرصه‌های متفاوت بتوانیم به موفقیت‌های بزرگ دست یابیم؛ چرا که موفقیت، ناشی از تلاش اقشار مختلف، به ویژه جوانان می باشد.

مسجد جامعی اضافه کرد: امروزه جوامعی دارای موفقیت و نشاط اجتماعی هستند که از اندیشه خلاق حمایت کردند و شرایط لازم برای تبدیل استعداد های بالقوه به بالفعل را به وجود آوردند؛ گرچه این استعداد ها می تواند در هر زمینه ای باشد.

وی در پایان اظهار داشت: آنچه از اقدامات فرهنگی در این عرصه بر می آید این است که از لحاظ کمّی اقداماتی در این حوزه انجام شده است اما هنوز فاصله تا رسیدن به سطح نشاط اجتماعی عمیق، بسیار است.

شهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: