کد خبر: ۵۱۶۷۵
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۴ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - 2015February 15
شفاآنلاین- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، منابع مالی، بیمه ها و کمبود نیروی انسانی را سه چالش اصلی پیش روی طرح تحول نظام سلامت برشمرد.

به گزارش شفاآنلاین، «سیدحسن هاشمی» در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز نظارت بر طرح تحول سلامت از امروز در تمام بیمارستان های کشور افزود: منابع پولی و اعتبارات، از چالش های مهم پیش روی طرح تحول نظام سلامت به شمار می رود.

وی با بیان اینکه اکنون در آستانه بررسی بودجه 94 در صحن مجلس قرار داریم، تصریح کرد: گویا برخی ها عمد دارند که مردم را نگران کنند و ظاهرا از آنجا که پیشگو نیز هستند، از قبل پیشگویی کرده اند که طرح تحول سلامت حداکثر دو سال بیشتر ادامه نخواهد داشت و به سرنوشت سایر طرح های مشابه مانند اجرای قانون هدفمندی یارانه ها دچار می شود.

به گفته وزیر بهداشت، این افراد با حاشیه سازی و اطلاعات اشتباه می خواهند شرایطی را بوجود آورند که اعتبارات پیشنهادی دولت در مجلس دچار آسیب شود.

هاشمی خاطرنشان کرد: مطمئنم که نمایندگان مجلس شاهد خدمات ارزشمند وزارت بهداشت و همچنین رضایتمندی مردم بوده و بی تردید به این حاشیه سازی ها توجه نخواهند داشت و اتفاقا کمبود اعتبارات را جبران نیز خواهند کرد.

وی ادامه داد: پیشنهاد داده ایم تا بخشی از مالیات بر ارزش افزوده را در اختیار ما قرار دهند و اعتباراتمان را کلا حذف کنند؛ این امر موجب می شود که اعتبارات ما مورد تعرض قرار نگیرد.

هاشمی، بیمه ها را دومین مشکل در حوزه سلامت عنوان کرد و افزود: امیدوارم بحث بیمه ها در این دولت اصلاح شود.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: البته بیمه ها تاکنون در اجرای طرح تحول نظام سلامت بسیار با ما همراهی کرده اند و این موضوع نشان از ناسپاسی از زحمات و همراهی بیمه ها نیست، اما واقعیت آن است که هنوز با بیمه کارآمد فاصله بسیار زیادی داریم.

هاشمی افزود: هر دولت و مجلسی که کار تجمیع بیمه ها را زودتر انجام دهد، خدمت بزرگی به سلامت ایرانیان کرده است.

وی، کمبود نیروی انسانی را چالش دیگر پیش روی طرح تحول نظام سلامت عنوان کرد و ادامه داد: از ابتدای دولت تاکنون نتوانسته ایم حتی مجوز یک استخدام را داشته باشیم، این در حالیست که بسیاری از بیمارستان ها تجهیز و تکمیل شدند اما به علت نبود نیروی انسانی، مورد بهره برداری قرار نگرفتند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: