کد خبر: ۳۷۳۳۵
تاریخ انتشار: ۰۴:۰۰ - ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - 2014October 15
شفاآنلاین- بانک دی تسهیلاتی را تحت عنوان بسته ویژه حمایتی به صادرکنندگان اعطا می‌کند که تنها در 10 شعبه منتخب این بانک صورت می‌گیرد.
به گزارش شفا آنلاین،شفیع‌زاده مدیر عامل بانک دی ظهر امروز در نشست خبری درخصوص اینکه در آستانه روز ملی صادرات هستیم برگزار شد گفت: بانک دی ارزش‌آفرینی را سرلوحه کار خود قرار داده و خود را بعنوان حامی توسعه صادرات غیر نفتی کشور قرار داده است.
وی با بیان اینکه صادرات یکی از مولفه‌های توسعه اقتصادی است افزود: همانطور که در تدوین اقتصاد مقاومتی ذکر شده یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری توجه به تقویت صادرات خصوصا صادرات غیر نفتی است.
شفیع‌زاده افزود: در جلسه‌ای که با صادرکنندگان داشتیم نتایج خوبی از جمله پیشرفت‌ها ی چشمگیر در حوزه‌های علمی و اقتصادی حاصل شد و خوشبختانه علی‌رغم همه تحریم‌ها و محدودیت‌هایی که از سوی کشورهای جهانی ایجاد شد توانستیم به جایگاهی مثال زدنی برسیم. 
در پی ایجاد تشکل های تجاری هستیم
مدیرعامل بانک دی تاکید کرد: بانک دی به منظور ارزش‌آفرینی بیشتر و توسعه ظرفیت‌های خود در حال تعبیه ساز و کارهایی است تا به صادرکنندگان و تولیدکنندگان و گردهم آوردن سازمانها و تشکل‌های تجاری بتواند در راستای صادرات غیر نفتی اقدامات موثری انجام دهد.
وی افزود: یکی از ارکان صادرات غیر نفتی خدمات مالی است، بنابراین بانک یکی از ارکان قطعی حوزه صادرات است که در همین راستا باید نظام پولی به کمک نظام صادرات بشتابد. 
حمایت بانک دی از صادرکنندگان با بسته اعتباری 
شفیع‌زاده مدیر عامل بانک دی در ادامه اظهار داشت: بانک دی بسته اعتباری ویژه‌ای را با همکاری سازمان توسعه صادرات ایران و صندوق ضمانت صادرات تهیه کرده است تا از این طریق بتواند به حمایت صادر کنندگان بپردازد. 
بانکداری شرکتی دغدغه اصلی صادرات
محمودی معاون اعتبارات بانک دی در ادامه این نشست گفت: بانک دی با توجه به فضای تعاملی که با صادرکنندگان ایجاد کرده برنامه‌ریزیهای خاصی از جمله بسته حمایتی از صادرکنندگان، تعامل با مجموعه‌های بازرگانی و ... را  دارد.
وی افزود :اقتصاد ملی برای شکوفایی صادرات نیاز به منابع مالی از جمله نفت دارد  اما متاسفانه به درستی هدایت نشده و از نظر من باید بتوانیم از دل اینگونه وضعیت‌ها به اهداف و مزیت‌های رقابتی صادراتی برسیم.
در ادامه این نشست سعیدی قائم مقام مقاومت اعتبارات بانک دی درخصوص تسهیلات ویژه اعطایی به صادرکنندگان در این بسته اذعان داشت: تسهیلات اعطایی بانک دی 40 میلیارد ریال است که 15 درصد آن در حوزه بازرگانی و  صادرات اعطا شده است.
وی درخصوص نرخ تسهیلات اعطایی این بسته گفت: نرخ تسهیلات، قیمت تمام شده پول است و تلاش ما این است که سودی را از صادرکنندگان دریافت نکینم در همین راستا کلیه تسهیلات اعطایی ما تحت عقود مشارکتی است.
وی در ادامه تاکید کرد: از 54 شعبه در سطح تهران تنها 10 شعبه منتخب و همچنین در شعبات مراکز استانها تسهیلات تعیین شده به صادرکنندگان اعطا می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: