کد خبر: ۳۴۴۴۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - 2024May 22
فوق تخصص نوزادان و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: بروز مشکلات تنفسی و ضعف ارتباط گیری بین نوزاد با مادر از آسیب های زایمان با روش سزارین است.

شفا آنلاین:سلامت>دکتر بهناز بصیری اظهار کرد: شیردهی در چند هفته اول بعد از زایمان در مادرانی که با روش طبیعی زایمان کرده‌اند بسیار بهتر از مادران سزارینی است.

 به گزارش شفا آنلاین وی اضافه کرد: زایمان به صورت طبیعی باعث می شود که نوزاد بهتر و سریع تر با مادر ارتباط برقرار کند همچنین اولین شیردهی به نوزاد در زایمان طبیعی با کیفیت بهتری رخ می دهد.

فوق تخصص نوزادان با بیان اینکه در زایمان سزارین به دلیل بی هوشی مادر ارتباط اولیه دیرتر شکل می‌گیرد گفت: به دلیل درد محل جراحی در زایمان سزارین، مادر کمتر قادر به مراقبت از فرزند خود است.

دکتر بصیری اظهارکرد: در زایمان واژینال خروج مایع ریوی جنینی نسبت به زایمان سزارین بهتر انجام می شود و بی‌شک زایمان سزارین بدون ضرورت و دلایل پزشکی، مادر و جنین را در معرض آسیب قرار می دهد.

وی ادامه داد: زایمان به روش سزارین در صورتی‌ که بدون هیچ ضرورت و دلیل پزشکی صورت گیرد، به طور حتم مادر و جنین را در معرض خطراتی چون عفونت پس از زایمان، خونریزی، لخته شدن خون و مشکلات تنفسی قرار می دهد.

فوق تخصص نوزادان درباره زایمان های تقویمی که چند سالی است رواج یافته است گفت: برخی از مادران به اصرار تصمیم به زایمان زود هنگام در تاریخ خاص دارند که این امر می تواند به سلامت کودک و مادر آسیب جدی وارد کند.

دکتر بصیری تاکید کرد: یک هفته تولد زود هنگام نوزاد منجر به اختلالات تنفسی و مغزی نوزاد، نارسی نوزادان و آسیب های دراز مدت برای مادر و نوزاد می شود.

برنامه ترویج زایمان طبیعی طرح تحول نظام سلامت با هدف کاهش سزارین‌های غیرضروری و ارتقای سلامت مادران و نوزادان از اردیبهشت ۱۳۹۳ در کشور آغاز شد و در وزارت بهداشت دولت سیزدهم گام‌های امیدبخش در راستای ترویج زایمان طبیعی برداشته شده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: