کد خبر: ۳۴۵۸۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۰۱ تير ۱۴۰۳ - 2024June 21
خبر مهمی که در رسانه‌های ایران گم شد:
نتایج مطالعات محققان دانشگاه میامی آمریکا، بویژه در رسانه‌های بین‌المللی توجه بسیاری را به خود جلب کرده است
شفا آنلاین:سلامت>محققان دانشگاه برای نخستین بار از رد پای اختلال نعوظ مردان و مشکلات ناباروری ناشی از آن بدلیل وجود ریز پلاستیک ها در آلت جنسی مردان خبر می‌دهند.

به گزارش شفا آنلاین  این نخستین بار نیست که عوارض ناشی از مصرف ظروف پلاستیکی بر سلامت ما و آسیب‌های ناشی از آن بر ارگان‌های بدن، جدای از آسیب‌های زیست‌محیطی خبرساز شده است. اما متاسفانه همچنان اکثریت ما از آب معدنی‌ها، لیوان ها و کاسه‌های یکبار مصرف پلاستیکی بویژه در خارج از خانه و نیز ظروف پلاستیکی غیر استاندارد و کیسه‌های فریزی برای نگهداری از نان و غیره در خانه ها استفاده می‌کنیم و بتدریج و بدون آنکه متوجه باشیم خودمان را به سمی پلاستیکی و بسیار خطرناک آلوده می‌کنیم.

دکتر سلمان اسلامی، جراح کلیه و مجاری ادراری با اشاره به این خبر درباره عوارض ریزپلاستیک ها بر سیستم جنسی مردان می گوید: میکروپلاستیک ها ذراتی با حداکثر سایز ۰/۵ تا ۲../۰ میلی‌متر هستند که معمولا ناشی از وسایل پلاستیکی است که ما بطور روزمره استفاده می‌کنیم و حتی ذرات کوچک آن از طریق تنفس و یا با خوردن، جذب بدن می‌شوند. متاسفانه این ذرات با جریان خون به تمام نقاط بدن منتقل می‌شوند و غلظت این میکروپلاستیک ها در قسمت‌هایی از بدن که جریان خون در آن زیاد است، مثل اندام تناسلی افزایش پیدا می‌کند و آسیب‌های بیشتری را وارد می‌کند./خبر آنلاین

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: