کد خبر: ۳۴۵۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۲ - ۰۱ تير ۱۴۰۳ - 2024June 21
سال‌ها فعالیت و تلاش وزارت بهداشت در جهت حفظ سلامت جامعه منجر به کاهش قابل توجه بار بیماری‌های ناشی از هپاتیت B و C در کشور شده است.
شفا آنلاین:سلامت>رئیس انجمن مطالعات کبدی ایران، از حذف هپاتیت C در بیماران هموفیلی، دیالیزی و تالاسمی در کشور خبر داد.‌
به گزارش شفا آنلاین  سید موید علویان، در حاشیه برگزاری سه همایش گوارش و کبد در مرکز همایش‌های رازی، گفت: سال‌ها فعالیت و تلاش وزارت بهداشت در جهت حفظ سلامت جامعه منجر به کاهش قابل توجه بار بیماری‌های ناشی از هپاتیت B و C در کشور شده است.

وی افزود: غربالگری خون‌های اهدایی از نظر هپاتیت C از سال ۱۳۷۵ اثر چشم گیری در کاهش شیوع این بیماری در جمعیت‌های پر خطر از جمله بیماران هموفیلی، تالاسمی و دیالیزی داشته و از سوی دیگر آغاز برنامه غربالگری تمامی بیماران خاص از نظر هپاتیت C و درمان رایگان آنها باعث شده این بیماری در این گروه از بیماران حذف شود.

علویان با اشاره به درمان رایگان بیش از ۲۰ هزار بیمار خاص مبتلا به هپاتیت C، ادامه داد: درمان رایگان بیش از ۲۰ هزار بیمار خاص مبتلا به هپاتیت C باعث کاهش جدی مرگ و میر ناشی از آن شده و دیگر در بسیاری از استان‌ها از بیماران خاص مبتلا به این بیماری خبری نیست.

وی با اشاره به تولید داروهای مورد نیاز برای بیماران مبتلا به هپاتیت در کشور، افزود: عرضه این داروها با قیمت مناسب و پوشش بیمه‌ای خوب باعث شده کمترین شیوع هپاتیت B و C را در کشور شاهد باشیم.

دومین همایش آندوسکوپی‌های پیشرفته، دهمین همایش هپاتیت تهران و سومین همایش جامع گوارش و کبد، همزمان در مرکز همایش‌های رازی برگزار شد.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: