کد خبر: ۳۴۵۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۰۱ تير ۱۴۰۳ - 2024June 21
دکتر فریبرز رضایی طلب از بیماری تشنج یا صرع به عنوان یک بیماری شایع در حوزه علوم اعصاب یاد و اظهار کرد: معمولا یک تا ۲ درصد افراد جامعه مبتلا به بیماری صرع هستند و چنانچه تحت مراقبت های دارویی قرا بگیرند بخوبی کنترل میشوند.

شفا آنلاین:سلامت>دانشیار گروه داخلی اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد، علل شایع بیماری صرع را تصادفات، ضربه های سر و موضوع ژنتیک، عنوان کرد و افزود: مشکلات حین و قبل از زایمان و دیگر مشکلاتی که موجب آسیب به مغز می شود، نیز می تواند عامل این بیماری تلقی شود. همچنین گاهی اوقات تشنج به دلایل کاهش قند خون، سدیم و استفاده از برخی داروها مثل ترامادول رخ می دهد.

به گزارش شفا آنلاین وی در عین حال تاکید کرد: ۷۰ درصد بیماران مبتلا، با دارو تشنج آنها قابل کنترل بوده، اما ۳۰ درصد دیگر علیرغم مصرف چندین دارو با دوز مناسب، باز هم دچار حملات تشنج می شوند که در این موارد با انجام نوار مغز ۲۴ ساعته برای تشخیص کانون تشنج زا در کنار MRIو عمل جراحی می توان برخی از این افراد را درمان کرد.

دکتر رضایی طلب اضافه کرد: تا کنون ۲۶ بیمارصرع مقاوم به دارو روند تشخیصی  شان در بیمارستان امام رضا(ع) انجام شده و نتایج عمل ها طبق استاندارهای بین المللی مورد قبول بوده است.

وی خاطرنشان کرد: بیماری تشنج یک بیماری جسمی مثل دیگر بیمار ی های جسمانی است که با مراجعه به متخصصین مغز و اعصاب و تجویز و مصرف داروهای مربوطه قابل کنترل است.

لازم به ذکر است: جراحی بیماران مبتلا به صرع مقاوم به درمان، از سال ۱۴۰۰ در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام می شود

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: