کد خبر: ۳۳۰۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۵ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - 2014September 02
شفاآنلاین- معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری گفت: پروفسور مجید سمیعی از مفاخر ممتاز علمی جهان و سرمایه ایران است.
به گزارش شفا آنلاین،ˈمحمدباقر نوبختˈ شامگاه دوشنبه در مراسم تجلیل از پروفسور سمیعی که در استانداری گیلان برگزار شد، اظهار کرد: پروفسور سمیعی از مفاخر ممتاز علمی در عرصه جهانی است و به عنوان سرمایه علمی و انسانی، محسوب می شود.

وی گفت: آنچه باعث می شود مقام شامخ پروفسور سمیعی مورد عشق و علاقه مردم قرار گیرد؛ در کنار کارهای علمی ایشان، اقدامات انسان دوستانه ای است که انجام می دهد.

معاون رییس جمهوری افزود: حضور پروفسور سمیعی در این جمع و تجلیل از ایشان، بخاطر جایگاه ویژه وی در ارایه خدمات در زمینه های بین المللی است.

استاندار گیلان نیز در این مراسم گفت: پروفسور مجید سمیعی یکی از فرزندان گیلان، ایران و جهان است و در آسمان علم و دانش می درخشد.

ˈمحمدعلی نجفیˈ افزود: امروز استان گیلان و ایران عزیز از وجود پروفسور سمیعی به خود می بالد.

پروفسور مجید سمیعی نیز در این مراسم بیان داشت: شخصیت علمی و دانش، یک ثروت شخصی نیست بلکه یک وظیفه بزرگ اخلاقی است و متعلق به جامعه است و این علم و دانش به هیچ کشوری تعلق ندارد بلکه از آن همه مردم جهان است.

وی اظهار داشت: هر کس علمی به دست آورد، باید آن را به نسل آینده منتقل کند.

پروفسور سمیعی ادامه داد: 43 سال است که هرچند سال یکبار، دانش و داشته های خود را در اختیار پزشکان ایرانی قرار داده ام و هیچگاه ملیت خود را فراموش نکرده و تا زمانی که حیات دارم، آن را فراموش نخواهم کرد.

این جراح برجسته مغز و اعصاب جهان در مورد تجلیل هایی که از وی می شود، گفت: احساسات ایرانیان از فرهنگ غنی آنان نشأت می گیرد و پشتیبانی و تشویق کسانی است که در عرصه کسب دانش گام بر می دارند.

وی افزود: زمانی می توانیم به عنوان 10 کشور برتر اقتصادی جهان قرار گیریم که ابتدا جزو 10 کشور برتر در عرصه علم و دانش بشمار آییم.

پروفسور سمیعی تصریح کرد: مردم ایران با جهشی که در علم و دانش داشته اند، می خواهند به دنیا نشان دهند که در کنار احترامی که برای دین خود قائل هستند، آماده ارایه خدمات علمی زیادی در جهان می باشند.

وی از استاندار گیلان خواست مکانی برای ارایه خدمات پیشرفته علم و دانش ایجاد شود تا چند سال آینده کارهای تحقیقاتی و پژوهشی در آن جمع آوری شود.

در ادامه این مراسم ˈرضا جمشیدی چناریˈ مسوول دبیرخانه همایش مشاهیر و مفاخر گیلان نیز گفت: برای گیلانیان جای بسی افتخار و مباهات است که افرادی چون پروفسور سمیعی برای پر آوازه کردن این سرزمین سبز و مقدس، از هیچ کوششی دریغ نمی کنند.

وی از پروفسور سمیعی به عنوان اسطوره ایران زمین یاد و از حضور ایشان در مراسم گشایش دبیرخانه مشاهیر و مفاخر گیلان قدردانی کرد.

رییس شورای اسلامی کلانشهر رشت افزود: نهاد مردمی شورا و شهرداری رشت، با همکاری مراکز معتبر علمی استان گیلان با تلاش شبانه روزی دبیرخانه مشاهیر و مفاخر گیلان را راه اندازی کرده اند.

در این مراسم چند تن از معاونان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی و پزشکان استان حضور داشتند.

پروفسور سمیعی، پزشک و جراح مغز و اعصاب سرشناس ایرانی و متولد شهر رشت است.

او در حال حاضر ریاست فدراسیون جهانی انجمن جراحان اعصاب و ریاست بیمارستان علوم عصبی هانوفر در آلمان را بر عهده دارد که خود بنیانگذار آن است.

وی در زمینه تورم مغز و ترمیم و بازسازی جراحی دستگاه عصبی محیطی مطالعات زیادی داشته و بیشترین اعمال جراحی را روی تومورهای موسوم به «نورینوم آکوستیک» انجام داده است.

وی در دهه 1990 یک مرکز بین المللی علوم اعصاب (International Neuroscience Institute)‏ که به اختصار INI شناخته می شود، تاسیس کرد. بنای این مرکز برگرفته از شکل مغز است؛ این مرکز در شهر هانوفر آلمان واقع شده و ریاست آن را پروفسور سمیعی بر عهده دارد.

این پزشک ایرانی تاکنون شاگردان زیادی تربیت کرده که در کشورهای مختلف جهان به فعالیت در زمینه جراحی مغز و اعصاب مشغول هستند و هر ساله کنفرانسی را به افتخار او در یکی از کشورها برگزار می کنند.

وی تاکنون تلاش های زیادی برای ارتقای جراحی مغز و اعصاب در کشورمان انجام داده و دارای بیش از 500 مقاله علمی و 17 کتاب مرجع در زمینه دستگاه عصبی مرکزی و محیطی است.

سال گذشته نیز جایزه ˈحلقه لایبنیتزˈ آلمان به پروفسور مجید سمیعی اهدا شد.

جایزه ˈحلقه لایبنیتزˈ آلمان برای طرح ˈ آفریقا 100 ˈ به پروفسور سمیعی از طرف باشگاه خبرنگاران هانوفر اهدا شده است.

باشگاه یاد شده، این جایزه را به کسانی اهدا می کند که موفق شده اند فعالیت ویژه ای در زمینه علوم، حقوق بشر یا اقدامات بشردوستانه انجام دهند؛ اقداماتی که به توسعه و پیشرفت در نقاط مختلف جهان کمک کند.

 مستند پروفسور سمیعی نیز شامگاه دوشنبه با حضور محمدباقر نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری در سیمای مرکز گیلان رونمایی شد. این مستند حاصل تلاش سه ساله از زندگی و فعالیت پروفسور سمیعی در کشور آلمان می باشد که به تصویر کشیده شده است.
ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: