کد خبر: ۳۲۰۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۲ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - 2014August 24
وزیر رفاه:
شفاآنلاین-وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به عنوان وزیر می‌گویم که برای اجرای طرح تحول نظام سلامت تا آخر کنار وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت و پزشکان ایستاده‌ام و از آنها حمایت می‌کنم.
به گزارش شفا آنلاین،علی ربیعی شامگاه شنبه در مراسم روز پزشک در تالار وزارت  کشور با بیان اینکه این روز امسال برای او معنای دیگری دارد، گفت: تا سال گذشته جور دیگری در مورد پزشکان فکر می‌کردم اما از وقتی وزیر شدم و با پزشکان، بیمه‌ها و بیماران در تماس قرار گرفتم دیدگاهم نسبت به روز پزشک متفاوت شد.

وی ادامه داد:‌ پزشک در فرهنگ ایران مقدس است و دلیل آن هم ضرب‌المثل‌های متعددی است که در مورد محرم بودن پزشکان داریم.در فرهنگ ما صحبت از پزشکان همراه با احترام است.

وزیر کار خاطرنشان کرد:‌ قبل از وزارت در مورد گروه‌های مرجع مطالعه می‌کردم و به این نتیجه رسیدم که پزشکان نیز در زندگی رفتار و سبک زندگی مردم تأثیر زیادی می‌گذارد و یک گروه مرجع به شمار می‌رود.

ربیعی با بیان اینکه پزشکی حرفه‌ای را بیشتر می‌پسندد تا پزشک حرفه‌ای گفت: فکر می‌کنم اولین چیزی که باید به یاد بیاوریم همین تفاوت است. بهداشت و سلامت چند وجه دارد و مطالعات نشان می‌دهد که 25 درصد نظام سلامت به درمان اختصاص دارد.

وی با اشاره به اینکه حوزه‌های دیگر مانند ورزش و... باید در امر پیشگیری فعال شوند، گفت: باید یک کنش متقابل را طرح‌ریزی کنیم تا سلامت جامعه بهبود یابد.

وزیر رفاه در مورد تفکر دولت درباره طرح تحول نظام سلامت گفت: امروز دولت تدبیر و امید به فرماندهی وزیر بهداشت به عنوان متولی و سیاستگذار سلامت و همکاری ما طرحی را آغاز کرده که سال‌ها به دنبال آن بود این طرح باید منافع تمام ذی‌نفعان مانند پزشکان، مردم، NGOها و دولت را در نظر بگیرد و کاری کند که آنها احساس رضایت کنند.

ربیعی تأکید کرد: این طرح دو عامل پیش‌برنده دارد که یکی هماهنگی بنیادی و اساسی در دولت است و دیگری به‌روز شدن طرح‌ها.

وی خاطرنشان کرد: من به عنوان وزیر رفاه با تمام توان و احساسم اعلام می‌کنم که در اجرای طرح تحول نظام سلامت در کنار سیاست‌گذار اصلی یعنی وزارت بهداشت خواهم ایستاد.

وزیر کار افزود: بیمه‌ها شاداب و با نشاط در کنار پزشکان خواهند بود تا طرح تحول نظام سلامت به خوبی اجرا شود. هم اکنون بدهی بیمه ها به مراکز درمانی و پزشکان تا تیر تسویه شده که نسبت به گذشته بیش از 8 ماه تأخیر داشت، قابل  قبول است.
فارس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: