کد خبر: ۲۶۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۲ - ۰۵ تير ۱۳۹۳ - 2014June 26
شفا آنلاين- آیت الله ˈناصر مکارم شیرازیˈ از مراجع تقلید با بیان اینکه شنیده ام که طرح تحول نظام سلامت طرحی بزرگ و موفق بوده است، اظهار امیدواری کرد : این طرح در سراسر کشور ادامه و گسترش یابد و متوقف نشود.
به گزارش شفا آنلاين،این مرجع تقلید عصر چهارشنبه در دیدا با ˈابوالفضل ایرانی خواهˈ رییس دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی درمانی قم با وی، اظهارکرد: دراین طرح نسبت به روستاها ارفاق بیشتری صورت گیرد تا شاهد مهاجرت روستاییان به شهرها نباشیم.

وی تاکید کرد: علاوه بر این ˈبیمهˈ ارزش بیشتری بیابد تا همه پزشکان بیمه ها را قبول کنند و پزشکان بین بیماران دارای بیمه و غیر بیمه ای (آزاد) فرقی نگذارند.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه ان شاءالله مسائل دارویی بیماران نیز حل بشود، خاطرنشان کرد: بر روی کیفیت دارو در مراکز تولید دارو نیز باید نظارت بشود تا این ذهنیت در مردم ایجاد نشود که داروی داخلی اثر چندانی ندارد.

وی با بیان اینکه مردم از کیفیت برخی از داروها شکایت دارند، اظهار کرد: امیدواریم با افزایش کیفیت داروهای تولید داخل، مردم مجبور نباشند که داروی خارجی را به قیمت گران و گزاف تهیه کنند و از سوی دیگر پزشکان نیز تجویز داروی خارجی را مزیت و افتخار ندانند.

وی همچنین خواستار توجه بیشتر به پزشکان متخصص شد تا ضمن برآورده شدن توقعات آنها، همه اقشار جامعه از خدمات این پزشکان استفاده کنند و به این ترتیب شاهد ریشه کن شدن مساله ˈزیرمیزیˈ در سطح کشور باشیم.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به دعایی از امام سجاد (ع) گفت: به عقیده ما مساله سلامت حرف اول را می زند و اگر سلامت نباشد مشکل پیش می آید.

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی در زمینه منع مصرف دخانیات و قلیان وارد شده است، اظهار کرد: شما هم در این مساله ورود و مجلس را کمک کنید تا این مساله به یک حرکت عمومی تبدیل شود و استفاده از دخانیات در اماکن عمومی ممنوع شود.

وی با بیان اینکه ما هم در این زمینه فتوا به ˈحرمتˈ داده ایم، خاطرنشان کرد : مصرف دخانیات موجب بیماری های بسیاری می شود و باید طوری با این مساله برخورد شود که مصرف دخانیات ریشه کن شود و یا اینکه به حداقل برسد.

این مرجع تقلید اظهارکرد: سلام ما را به آقای وزیر بهداشت برسانید و بگویید چون در اجرای طرح تحول سلامت اخلاص داشتید برنامه شما بخوبی جا افتاد؛ و علاوه بر سلامت کشور، ان شاءالله بتوانید یک تحولی هم در استان قم ایجاد کنید.

وی با اشاره به ویژگی های قم خاطرنشان کرد: حرم مطهر حضرت معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران و بزرگ ترین حوزه علمیه دنیای اسلام در قم قرار دارد و سالانه 15 تا 20 میلیون زائر به این استان سفر می کنند از اینرو باید به همین اندازه برای آن اقدام بشود.

وی با ابراز امیدواری که بقیه مشکلات قم نیز حل بشود، گفت: نسبت به مسائل آموزشی نیز به خیران توصیه می کنیم که کمک کنند تا پایه های اصلی مسائل آموزشی به صورت آبرومند انجام بشود.

آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگر سخنانش به مساله توجه به افزایش فرزندآوری در جامعه تاکید کرد و گفت: چنانچه به این مساله توجه لازم را داشته باشیم و برنامه ‏ریزی ‏ها ‏را هم انجام دهیم حداقل چند سال دیگر نتایجش را مشاهده خواهیم کرد.

همچنین در این دیدار، ˈابوالفضل ایرانی خواهˈ رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم گزارشی از اجرای طرح تحول سلامت در استان قم ارائه داد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: