کد خبر: ۳۴۴۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - 2024May 24
به‌طور طبیعی غدد چربی با تولید ماده‌ای به نام سبوم از خشک شدن پوست جلوگیری می‌کند. درصورتی‌که ماده‌ی روغنی سبوم بیش از اندازه ترشح شود و با سلول‌های مرده ترکیب شود در فولیکول‌ها ایجاد آکنه می‌کند.
شفا آنلاین:سلامت>آکنه  عارضه‌ای پوستی است که اکثر افراد به‌خصوص نوجوانان آن را تجربه می‌کنند. این بیماری باعث مشکل در سیستم ایمنی بدن و ایجاد بیماری‌های دیگر نمی‌شود و فقط محدود به پوست فرد مبتلا است. با این‌حال چون بر ویژگی‌های ظاهری تاثیر می‌گذارد، برای مبتلایان اهمیت دارد.
به گزارش شفا آنلاین غدد چربی  در پوست قرار دارند، محل قرار گرفتن این غده ها نزدیک فولیکول‌ها است. به‌طور طبیعی غدد چربی با تولید ماده‌ای به نام سبوم از خشک شدن پوست جلوگیری می‌کند. درصورتی‌که ماده‌ی روغنی سبوم بیش از اندازه ترشح شود و با سلول‌های مرده ترکیب شود در فولیکول‌ها ایجاد آکنه می‌کند.

راه‌های درمان آکنه چگونه است؟

درمان آکنه به روش‌های مختلف انجام می‌شود،البته روشی که انتخاب می‌شود بستگی مستقیم به شدت آکنه‌ها دارد. در مواردی که نشانه‌ها خفیف است معمولا با درمان‌های خانگی و مراقبت‌های فردی آکنه از بین می‌رود. اما هنگامی که آکنه شدید باشد یا درد و خارش داشته باشد و احتمال این باشد که اسکار به جا بگذارد لازم است درمان‌های دارویی برای آن انجام شود.



قابل مشاهده در دسکتاپ


قابل مشاهده در موبایل


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: