کد خبر: ۲۵۷۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۶ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 13
تعداد واقعي جان‌ باختگان کرونا بيش از آمار رسمي است
بيماران زيادي هستند که به بيمارستان مراجعه نکرده و در خانه جان خود را از دست دادند و تعداد آنها در آمار رسمي ذکر نشده است
شفاآنلاین>سلامت>آنتوني فائوچي مدير موسسه ملي آلرژي و بيماري‌هاي عفوني آمريکا گفت که شمار واقعي جان‌ باختگان کرونا در اين کشور بيشتر از آمارهاي رسمي است.

به گزارش شفاآنلاین، فائوچي در جلسه استماع کميته بهداشت سناي آمريکا که سه‌شنبه به طور مجازي برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اوضاع فعلي، خصوصاً در شهر نيويورک که با يک چالش بسيار جدي در نظام بهداشتي روبرو است، بسياري از ما احساس مي‌کنيم که شمار جان‌باختگان احتمالاً بسيار بالاتر از آمارهاي رسمي است.

وي افزود: بيماران زيادي هستند که به بيمارستان مراجعه نکرده و در خانه جان خود را از دست دادند و تعداد آنها در آمار رسمي ذکر نشده است. 

دانشگاه جان هاپکينز شمار جان‌باختگان کرونا در آمريکا را حدود ۸۰ هزار نفر اعلام کرده است. 

«برني سندرز» سناتور مستقل ايالت ورمونت در جلسه استماع مجازي کميته بهداشت سنا از فائوچي پرسيد که آيا تعداد واقعي جان‌باختگان ممکن است که ۵۰ درصد بيشتر از آمار رسمي باشد.

فائوچي پاسخ داد: من فکر مي‌کنم که آمار واقعي احتمالاً بالاتر است اما دقيقاً نمي‌دانم که چند درصد بالاتر است اما تقريباً به طور يقين مي‌توان گفت که شمار واقعي جان‌باختگان بالاتر است.

بر اساس آمار رسمي، آمريکا تاکنون با ۸۰ هزار جان‌باخته رده نخست را در جهان دارد و انگليس با حدود ۳۲ هزار و ايتاليا با حدود ۳۰ هزار جان‌باخته در رده‌هاي دوم و سوم قرار دارند.هيل
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: