کد خبر: ۲۵۶۸۸۰
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۹ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 06
نویسنده: گابریلا کولاروسو
پیامدهای ویرانگر پاندمی برای زنان بیشتر در کشورهایی احساس می شود که از نظام بهداشتی ضعیف تر و محافظت کمتری برخوردارند
شفاآنلاین>اجتماعی>1-پس از شهر ووهان چین یعنی کانون اپیدمی ویروس کرونا، بسیاری از کشورهای غرب محدودیت ها را کاهش  داده و خود را آمادۀ فعالیت ها کرده اند. تأثیری که این پاندمی بر وضعیت اجتماعی و تولیدی کشورها گذارده بسیار ویرانگر است لیکن ممکن است بر اقشار ضعیف  مردم و وضعیت زنان تأثیر بدتری گذارده باشد.

2- طبق پژوهش Unfpa، سازمان جمعیت ملل متحد که به وضعیت مردم می پردازد، امسال ممکن است تعداد موارد خشونت خانگی 15 میلیون افزایش داشته و اینکه در سه ماۀ نخست این قرنطینه تعداد موارد تهاجم و قتل زنان به میزان 20 درصد در 193 کشور عضو سازمان ملل بوده باشد.چنانچه قرار باشد که تدابیر مربوط به قرنطینه شش ماه دیگر ادامه یابد این تعداد 31 میلیون نفر بیشتر خواهد بود.

3- پیامدهای ویرانگر پاندمی برای زنان بیشتر در کشورهایی احساس می شود که از نظام بهداشتی ضعیف تر و محافظت کمتری برخوردارند. طبق این تحقیق چنانچه این وضعیت ادامه یابد، در عرض 6 ماه تعداد 47 میلیون زن در کشورهای کم درآمد ممکن است نتوانند از وسایل پیشگیری مدرن استفاده کنند و این امر منجر به 7 میلیون مورد بارداری ناخواسته خواهد شد. 

4- در ضمن این پاندمی تمامی برنامه های مربوط به کمک و مددکاری از جمله در رابطه با مقابله با ختنۀ دختران و ازدواج کودکان را دچار مشکل ساخته است  و نتیجه این خواهد شد که در ده سال آینده با حدود 2 میلیون مورد بیشتر ختنۀ دختران  در مقایسه با آنچه بوده و نیز 13 میلیون ازدواج میان کودکان مواجه گردیم.

5- آنتونیو گوترس، دبیرکل سازمان ملل از تمامی کشورها خواست که تدابیری را جهت مقابله با خشونت اتخاذ نمایند. لارپوبلیکا (ایتالیا)
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: