کد خبر: ۲۵۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - 2014June 21
شفاآنلاین-عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با انتقاد از روند کند پرداخت وام ازدواج ،گفت: دولت منابع مالی لازم برای ارائه وام ازدواج را در اختیار بانک ها قرار دهد و بانک مرکزی نیز می تواند با مکانیزم مشخصی بانک های خصوصی را به اعطای تسهیلات ازدواج تشویق کند.

به گزارش شفاآنلاین،علی محمد احمدی با یادآوری فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تسهیل ازدواج گفت: با توجه به جمعیت بالای جوان کشور و بالا رفتن سن ازدواج یکی از اولویت های جامعه تسهیل مقوله ازدواج است.

 نماینده مردم دهلران، آبدانان و دره شهر در مجلس شورای اسلامی افزود:مسئولان برای تسهیل ازدواج باید مقدمات آن را در عمل برای جوانان فراهم کنند که یکی از این اقدامات تسهیل در پرداخت وام ازدواج است.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: پرداخت بیمه بیکاری به جوانان،  مشروط به تحقق درآمدهای حاصل از اجرای هدفمندی شده این در حالی است که اخذ وام ازدواج نیز برای جوانان نیز دشوار شده است بنابراین باید دولت و بانک مرکزی با هماهنگی هم شرایط را برای اعطای تسهیلات به زوج های جوان تسهیل کنند.

احمدی در پاسخ به این سئوال که آیا بانک ها منابع لازم را برای پرداخت وام قرض الحسنه ازدواج دارند یا نه؟ گفت: مسئولان بانک مرکزی عنوان می کنند منابع مالی لازم را برای پرداخت وام ازدواج وجود ندارد این در حالی است که ابتدا باید محل هزینه کرد منابع حاصل از سپرده های قرض الحسنه مردم نزد بانک ها شفاف، تا کمبود منابع برای اعطای وام قرض الحسنه روشن شود.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه تسهیل در اعطای وام ازدواج می تواند بخش کوچکی از مشکلات جوانان را حل کند بنابراین باید دولت منابع لازم را در اختیار بانک ها برای انجام این مهم قرار دهد.

احمدی گفت: بانک مرکزی می تواند بخشی از منابع داخلی خود را در اختیار بانک های دولتی قرار دهد تا شرایط اعطای وام ازدواج را تسهیل کند.

وی افزود: بانک مرکزی می تواند مشوق های برای پرداخت وام ازدواج در اختیار بانک ها خصوصی قرار دهد که موضوع پرداخت وام ازدواج حل شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس یادآور شد: وام ازدواج برای کمک به جوانان است بنابراین نباید افزایش سود این تسهیلات مطرح شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: