کد خبر: ۲۵۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۴ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۳ - 2014June 19
شفا آنلاین:هاشمی گفت: با توجه به اینکه امداد هوایی از ابتدای ماه آینده شروع به کار خواهد کرد اما بسته صعب العلاج را با تاخیر شروع می‌کنیم تا از وضعیت هزینه‌ها مطمئن شویم.
به گزارش شفا آنلاین،حاضر در محل، سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در حاشیه مراسم اجلاس روسا معاونین بهداشتی و توسعه مدیریت درمانی دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی وزارت کشور پیرامون برنامه تحول سلامت در حوزه بهداشت، گفت: به خاطر اجرای مرحله اول نظام سلامت آنچه که من از اعضای دولت ، ائمه جمعه و مسئولین و دلسوزان نظام در سراسر کشور می شنوم، رضایت مندی مردم و خوشحالی آنها و مسئولین از این حرکت است که امیدواریم با قوت و قدرت استمرار پیدا کند و خود این نیز یک زمینه ای شود برای حمایت طلبی ما و پایدار کردن حرکتی که شروع شده است.

وی افزود: ما هنوز ابتدای راه هستیم و لازم است، این حرکت با اصلاحاتی به بلوغ کامل برسد و از سوی سیاست گذاران پایدار شود تا با آمد و شدهای دولتها تغییر نیابد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه امداد هوایی از ابتدای ماه آینده شروع خواهد شد اما ما بسته صعب العلاج را با تاخیر شروع می کنیم تا از وضعیت هزینه‌ها مطمئن شویم که قطعا در ماههای اول و دوم وضعیت بهتری پیدا خواهد کرد و اقداماتی که انجام شده نشان می‌دهد، این کار موثر نبوده و اگر موثر نباشد تمامی کارهای انجام شده رنگ می‌بازد.

وی اظهار داشت: تعهد مسئولین و معاونین وزارتخانه در امر سلامت بسیار مهم است که اگر در استانها روسای دانشگاه‌ها به این تعهد پایبند باشند، کار مهمی صورت گرفته و اگر باور کنند کار اصلی آنها،نظام شبکه و استقرار نظام ارجاع و در کنارش توانمند کردن مردم برای توجه به سلامتی است می تواند به کشور در جهت عبارت تحولی که انتظار مي رود کمک کننده باشد.

وی تاکید کرد:باید در این قسمت با وسواس بیشتری تصمیم گیری شود و باید بدانند این کار یک ضرورت برای کشور است و یک شبکه قدیمی و یکپارچه در روستاها داریم که برای 30 سال پیش است و شبکه ای بود که ما جاده ای نداشتیم و شرایطش با امروز متفاوت بود و تحصیل کرده ها سواد کمی داشتند و این شبکه ارتباطی با این قدرت نبود .

هاشمی ادامه داد: نقد در این شبکه ضروری است و دوستانی که در حوزه بهداشت هستند اگر کاری را که 30 سال پیش می کردیدم را ادامه دهیم در این زمینه موفق نخواهیم بود.
ترکیب جمعیتی ما تغییر کرده و هفتاد درصد جمعیتی که در روستاها بودند به شهرها و حاشیه شهرها آمده‌اند و برای حاشیه شهرها  معاونین سراسر کشور طراحی بسیار خوبی کرده اند و تا زمانی که بنا است طرح اصلاح شود، قرار است اصلاحات را برطرف کنیم.

 وزارت بهداشت باید کوچک شود

هاشمی گفت : وظایف اصلی ما پزشک خانواده است، در همه موضوعات وزارت بهداشت حاصل نظرات تمام عزیزان را به مصلحت مردم و کشور می‌داند تا از منفعل بودن که در گذشته اتفاق می‌افتاد از خارج از وزراتخانه ما را به بیراهه نکشاند.

وی گفت: ما برای خدمت آمده ایم و متوجه این امر هستیم که با چالشهایی مواجه هستیم و تصمیماتی که امروز میگیریم خیلی مهم است.
ایجاد تغییر رفتار در مردم کار شما روسا است و ممکن است طول بکشد.این کار بسیار هوشمندانه ارائه شده و پول باید در اختیار روسای شبکه ها قرار گیرد به خصوص در مورد خرید خدمت در حاشیه شهرها که محور کار ما روسای شبکه ها باید باشد.

وی خاطرنشان کرد : ما باید تصدی‌گری ها را کم کنیم و مدلی که برای حاشیه شهرها طراحی شده، اگر آن را به کار نبندیم، کار پیش نمی رود و باید در این دوره وزارت بهداشت کوچک شود و هیات امنا خدمات خود را از طریق خرید خدمت انجام دهد و ما باید به نحوی عمل کنیم که این مراکز بهداشت به بنگاه های کوچک اقتصادی تبدیل شود و دانشگاهها به عنوان هتلینگ عمل کنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: