کد خبر: ۲۴۲۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - 2019September 24
بیمارانی که سیستم ایمنی بدن آن‌ها ضعیف است مانند بیماران مبتلا به Hiv، ام‌اس، بیماران قلبی و عروقی، دیابت، آسم و آلرژی، سالمندان، زنان باردار و بچه‌های زیر ۶ سال و افرادی که پیوند کرده‌اند در اولویت تزریق واکسن آنفلوانزا قرار دارند
شفا آنلاین>سلامت> کارشناس واکسیناسیون و برنامه آنفلوانزا دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان گفت: همزمان با آغاز فصل سرد سال و شیوع آنفلوانزا واکسینه شدن اقشار و گروه‌های آسیب‌پذیر در برابر آنفلوانزا ضروری است.

به گزارش شفا آنلاین:محمدجمیل امجدی با اشاره به اینکه همزمان با شیوع فصل سرما افراد زیادی از جامعه به بیماری آنفلوانزا<Influenza Disease> مبتلا می‌شوند، اظهار داشت: تزریق واکسن آنفلوانزا بمنظور مصونیت و پیشگیری در برابر این بیماری ضروری است.

وی اظهار کرد: بیمارانی که سیستم ایمنی بدن آن‌ها ضعیف است مانند بیماران مبتلا به Hiv، ام‌اس، بیماران قلبی و عروقی، دیابت، آسم و آلرژی، سالمندان، زنان باردار و بچه‌های زیر ۶ سال و افرادی که پیوند کرده‌اند در اولویت تزریق واکسن آنفلوانزا قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه تزریق واکسن آنفلوانزا ۶۰- ۸۰ درصد از ابتلا به آنفلوانزای فصلی پیشگیری می‌کند، تاکید کرد: افرادی که سیستم ایمنی بدن آن‌ها ضعیف است حتما باید در برابر این بیماری واکسینه شوند.

وی یادآورشد: کادر درمانی و پزشکی، پرسنل فوریت‌های پزشکی، دامپزشکی و نیز محیط زیست (به دلیل تماس با طیور) ضرورت دارد واکسن آنفلوانزا را تزریق کنند.

امجدی ادامه داد: زائران اربعین حسینی و کسانی که در تجمعات انسانی حضور دارند ۱۵ روز قبل باید واکسن آنفلوانزا را تزریق کنند.

کارشناس واکسیناسیون و برنامه آنفلوانزا دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان گفت: افرادی که به واکسن آنفلوانزا حساسیت دارند و افراد حساس به تخم‌مرغ و مرغ نباید واکسن آنفلوانزا تزریق کنند، همچنین افرادی که بیماری شدید دارند و حال عمومی مناسبی ندارند باید تزریق واکسن آنفلوانزا را به تعویق بیندازند.

امجدی اظهار کرد: دولت موظف است واکسن موردنیاز برخی اقشار و گروه‌ها مانند سالمندان سرای سالمندان، بیماران Hiv و بیماران پیوندی، ام اس و معلولیت‌های جسمی را تامین کند.

وی با اشاره به اینکه واکسن آنفلوانزا در داروخانه مورد تایید سازمان غذا و دارو است، گفت: بیماران می‌توانند با مراجعه به داروخانه آن را تهیه کنند.

این مسوول یادآوری کرد: شیوع آنفلوانزا ۲ پیک دارد، یک پیک آن در فصل فروردین و اردیبهشت است، اما پیک دیگر شیوع آن همزمان با فصل سرما و در زمستان بیماری‌های تنفسی و آنفلوانزا شیوع بیشتری پیدا می‌کند.

به گفته وی، واکسن آنفلوانزا حتما باید داخل یخچال و در دمای ۲ تا هشت درجه نگهداری شود و ظرف نیم ساعت باید واکسن تزریق شود.فارس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: