کد خبر: ۲۳۳۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - 2019May 27
به خرداد ماه که می‌رسیم، تب امتحانات پایان ترم در بین دانش آموزان حسابی داغ می‌شود، پدر و مادر‌ها تلاش خود را به کار می‌گیرند تا فرزندانشان در محیطی آرام و به دور از تنش مطالعه کنند، اما با این حال بسیاری از دانش آموزان دچار استرس‌ می‌شوند
شفا آنلاین>اجتماعی>دانش‌آموزان باید بدانند که در جلسه امتحان حتما سوالات سخت نیز وجود خواهد داشت پس باید با آرامش به سراغ برگه امتحانی رفت.

 به گزارش شفا آنلاین:به خرداد ماه که می‌رسیم، تب امتحانات پایان ترم در بین دانش آموزان حسابی داغ می‌شود، پدر و مادر‌ها تلاش خود را به کار می‌گیرند تا فرزندانشان در محیطی آرام و به دور از تنش مطالعه کنند، اما با این حال بسیاری از دانش آموزان دچار استرس‌<Stress> می‌شوند.

امتحانات پایان ترم با اینکه از هفت سالگی تا ۱۸ سالگی همراه دانش آموز است، اما  همواره آنها را دچار استرس‌ می‌کند، وجود این تنش‌ها طبیعی بوده و جالب است که با گذشت سال‌ها نه تنها این استرس کاهش نمی‌یابد بلکه هر ساله بیشتر می‌شود و دلیل آن هم حساس شدن شرایط  و دشوار شدن درس‌هاست که بسیاری از دانش آموزان را گرفتار می‌کند.


روش درست مطالعه، برنامه‌ریزی مناسب، خواب کافی، تغذیه مناسب و مغذی، همراهی خانواده، ورزش، هدفمندی، دوری از استرس و اضطراب، همت بالا، استفاده از کتاب درسی و  مشاوره با اساتید و مشاوران مجرب از نکاتی است که باید در طول دوران مطالعه مدنظر قرار داد و آن را رعایت کرد.

خوب است بدانید امتحانات پایان ترم را می‌توان با آرامش کامل و برنامه‌ریزی مناسب شبیه یک آزمون معمولی پشت سر گذاشت و با خیال راحت برای سال تحصیلی جدید آماده شد؛ قصد داریم از این پس با بسته ویژه امتحانات شما را با نکات مهم و مطالب کلیدی آشنا کنیم تا ضمن رسیدن به آرامش و دوری از استرس، روش‌های موفقیت را کسب کنید و نتیجه‌ای مطلوب و قابل قبول در کنکور به دست آورید.
دانش آموزان باید آمادگی رو به رو شدن  با سوالات سخت را داشته باشند

پویا علاالدینی شورمستی روانشناس و مشاور  اظهار کرد: دانش‌آموزان باید بدانند که در جلسه امتحان حتما سوالات سخت نیز وجود خواهد داشت پس باید آمادگی رو به رو شدن  با سوالات سخت را داشته باشند،  از طرف دیگر برخی طراحان، سوالات سخت را در ابتدای برگه می‌گذارند که این باعث ایجاد تنش در دانش آموز می‌شود.

این روانشناس و مشاور تحصیلی افزود: برای اینکه اعتماد به نفس دانش آموزان بالا رود و به اصطلاح مغزشان گرم شود، دانش آموزان باید در دور اول سوالات سخت را بی پاسخ بگذارند و در همان دور به سوالات آسان پاسخ دهند و در دور بعد به سراغ سوالات سخت بروند.


وی گفت: گا‌ها پیش می‌آید که دانش آموزان نمی‌توانند در لحظه به سوالات جواب بدهند، آن‌ها باید بدانند که مغز اطلاعات را درخود نگه می‌دارد و نیاز به تلنگر برای بازیابی اطلاعات دارد که یکی از آن‌ها تفکر است و با فکر کردن می‌توان اطلاعات را به یاد آورد.

علاالدینی شور مستی افزود: دانش‌آموز تصور می‌کند در شب امتحان دیگر نیاز به درس خواندن نیست و با یک مرور ساده می‌تواند از پس امتحان برآید که این دیدگاه اشتباه است؛ سوالات حکم تلنگر را دارد و ممکن است فرد به مرور تمام کلماتی که یاد گرفته را به یاد بیاورد.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: