کد خبر: ۱۸۴۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۰ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - 2018February 06
نظارت بر حسن اجرای برنامه های تحول نظام سلامت و امور درمان باید بیش از پیش و با قدرت بیشتر در دانشگاه ها برای حفاظت از دستاوردهای حاصله انجام شود
شفا آنلاین>سلامت>مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه خط قرمزهای طرح تحول نظام سلامت همیشه جزو اولویت‌های ماست، گفت: نظارت بر حسن اجرای برنامه‌های تحول نظام سلامت و امور درمان باید بیش از پیش و با قدرت بیشتر در دانشگاه‌ها برای حفاظت از دستاوردهای حاصله انجام شود.

به گزارش شفا آنلاین، وی افزود: وقایع ناخواسته تهدید کننده حیات، مطابق با کمیته جهانی ثبت خطای درمانی در ۲۸ مورد تببین شده‌اند. این وقایع نیازمند واکنش سریع و نقش بارز اجرایی معاونت درمان دانشگاه‌ها و تحلیل ریشه‌ای وقایع است.

عسگری خاطرنشان کرد: بخشنامه منع استفاده غیرمتعارف از تلفن همراه و شبکه اجتماعی در زمان انجام فعالیت‌های درمانی با رویکرد اصلاحی ابلاغ شده است؛ چراکه استفاده از تلفن همراه می‌تواند منجر به کاهش دقت عملکرد، بی‌اعتمادی بیمار و همراهان بیمار، تشدید عفونت‌های بیمارستانی(Hospital infections)، اختلال در دستگاه‌های بیمارستانی و تهدید کننده حریم شخصی بیمار و پزشک شود، بنابراین باید رفتارها را اصلاح کنیم و نظارت بر اجرای صحیح بخشنامه ممنوعیت استفاده غیر متعارف از تلفن همراه در مراکز درمانی باید صورت گیرد.

وی ادامه داد: راه‌اندازی سامانه ۱۹۰ سبب کاهش تخلفات شده است، اما همچنان باید اعتماد مردم را جهت تاثیرگذاری این سامانه برای رسیدگی به شکایات جلب کرد. همچنین تشکیل منظم جلسات ستاد استانی رسیدگی به تعرفه‌ها توسط دانشگاه‌ها باید صورت گیرد.

وی گفت: تاکید بر نظارت بر تسریع در رسیدگی به درخواست‌های صدور پروانه‌های موسسات پزشکی با استفاده از ابزار الکترونیک صورت می‌گیرد. سامانه صدور پروانه‌ها سامانه‌ای بسیار پیچیده است که می‌تواند تمامی اطلاعات را با دقت ارائه دهد.

عسگری گفت: در خصوص اعتباربخشی(Accreditation) نیز انجام دو سالانه این فرایند به هیچ عنوان به معنی دور شدن از آن در طول این مدت نیست؛ بلکه در کنار امتحان نهایی هر بیمارستان، تست و بررسی‌هایی در طی دوره انجام خواهد شد و در کارنامه بیمارستان‌ها ثبت می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: