کد خبر: ۱۹۲۰۸۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - 2018April 15
مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا): آخرین وضعیت سه پروژه بزرگ ملی کشور شامل پروژه سد کوهرنگ، مترو کرج و پروژه سد چمشیر گچساران بررسی و مقرر شد دولت مساعدت های لازم را برای تسریع و اتمام این پروژه ها صورت دهد.
شفاآنلاین>اجتماعی>مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) گفت: آخرین وضعیت سه پروژه بزرگ ملی کشور شامل پروژه سد کوهرنگ، مترو کرج و پروژه سد چمشیر گچساران بررسی و مقرر شد دولت مساعدت های لازم را برای تسریع و اتمام این پروژه ها صورت دهد.
به گزارش شفاآنلاین، مرتضی لطفی در دیدار مدیران این شرکت با محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری، اظهار داشت: پروژه مترو کرج تا پایان سال 96 مبلغ 700 میلیارد تومان کار انجام شده است که شرکت سابیر نیز مبلغ زیادی مطالبات دارد و با توجه به اختصاص مبلغ 186 میلیارد تومان توسط دولت در سال 95 در صورت پرداخت به شرکت سابیر پروژه با برنامه زمانبندی شده پیشرفت خواهد داشت و باقیمانده پروژه در فاز یک مبلغ 2 هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

لطفی افزود: پروژه سد چمشیر با حجم 3،2 میلیارد متر مکعب که از بزرگترین پروژه های سد سازی وزارت نیرو است از سال 86 بدلیل عدم اختصاص منابع کافی تنها 40 درصد پیشرفت داشته است. مطابق برنامه ریزی انجام شده توسط شرکت سابیر در صورت تخصیص 200 میلیارد تومان در سال 97، سی درصد پیشرفت خواهد داشت و حجم کار انجام شده به 70 درصد خواهد رسید.

مدیرعامل شستا در ادامه گزارشی از سد کوهرنگ به کارفرمایی وزارت نیرو در استان چهارمحال و بختیاری ارایه کرد و گفت: قرارداد این پروژه که در سال 88 به مبلغ 87 میلیارد تومان با شرکت آب منطقه ای استان اصفهان منعقد شده بود بدلیل تغییر طراحی اولیه پروژه توسط کارفرما و مسائل زیست محیطی و همچنین عدم تخصیص اعتبار لازم تنها 26 درصد پیشرفت داشته است.

وی تاکید کرد: قرارداد اولیه براساس فهرست بها سال 88 منعقد شده و براساس فهرست بها جدید حقوق قراردادی این پروژه علاوه بر مبلغ اولیه قرارداد تا 400 میلیارد تومان افزایش خواهد داشت و پیش بینی شده است در صورت تامین اعتبار لازم از سوی دولت ظرف 18 ماه پروژه خاتمه یابد و اوایل سال 99 افتتاح شود.

مدیرعامل شستا درخصوص بازسازی و نوسازی دو شرکت چوب و کاغذ ایران و چوب اسالم که از شرکت های قدیمی شستا است نیز به ترتیب 100 میلیارد و 80 میلیارد تومان منابع مورد نیاز است که در خوانستتامین اعتبار آن را داریم.

محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه ضمن تاکید بر نقش و اهمیت شستا در عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تشکر از اقدامات مهم انجام شده توسط مدیرعامل و هیات مدیره شستا اعلام کرد همه تدابیر و حمایت لازم برای اجرای سه پروژه ملی فوق و جایگزینی اوراق با تضامین دولتی و همچنین منابع مورد نیاز برای بازسازی و نوسازی دو شرکت چوکا و اسالم صورت خواهد گرفت.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: